Rallox Adventure 125

 

Home
Čínské skútry
Rallox Adventure 125
HONDA PCX 125
Piaggio X9 -500 Evo
Suzuki DL650 Vstrom 650 K4
CNC stroje
Bruder RC
Letadla

                                                                                                                                                     od  17.1.2013 do 25.8.2013
        Alan Maczák                                                       

část 2 ; část 3 ; část4 ;
Jonway Rallox Adventure 125 ccm

  důvěrně zvaný "Žrallok"

 (Alias s mírnými odlišnostmi -pokud se nemýlím - MP KORADO ADVENTURE125, Zipp Quantum 125, Yuki Matrix 125, Znen Adventure II 125,VUKA scooter a dalších asi 15 názvů) - prostě noví mazlíci do rodiny. 

    (Jinak řečeno - Stavebnice skútru typu ARR (Almost ready to run) - po česku dodělej doma.)

  Navigace , denní svícení , digitální tachometry , napájecí adaptéry USB

     

17.1.2013  - Už zítra budou.... Jak jsem již psal, věnovali jsme se s kamarádem Ivanem (taky skútrařem) průzkumu trhu v okolí i na netu. Vytipovali jsme pár zajímavých kousků, co by stály za obhlídku. A tak se i stalo. Hledali jsme skútry větší, aspoň na 13" kolech.  Bylo pár favoritů, třeba na Skutrmanii chválený Maxon Ardour 125, potom zmíněný Rallox Adventure 125, líbily se nám i JiaJue Vitality 125 a WNG 125 Apache, Znen Adventure IIKM či Kentoya Eagle King 125. Vyloučili jsme všechno, co má vzadu buben. Zbyl Maxon , Rallox a JiaJue.

 U Apache sice dovozci klamně uvádějí hydrauliku, ale vzadu je buben, což je na fotkách vidět. Navíc 12" kola už nechci. Přední blinkr svítí kamsi do země a zadní nosič není z hliníku, jak bychom čekali, ale z plastu. Takže ne.
Znen Adventure II zřejmě udělal "pokrok" a vrátil se vzadu zpátky k bubnu. Chápu, nejspíš omylem přijel vlak nebo loď plná paken na buben, tak co s tím. Přece to nevyhodíme. Nebo je to výrobně levnější. Tak taky ne.
KM či Kentoya Eagle King sice velký a pohodlný, ale vzadu buben. A navíc dražší. NE.

JiaJue Virtuality docela pěkný, jen prodejců velmi málo a obávali jsme se , jak to bude s náhradními díly. Tedy konkrétně s díly pouze pro tento skútr, to znamená plasty, světla a tak. Shodné díly motoru a variátoru koupíme všude... Navíc prodejce daleko a je to stejný výrobce jako MAXON, takže také ne.
Maxon Ardour
se mi líbil po přečtení recenze na Skutrmanii. Po shlédnuti a usednutí jsme usoudili, že je sice hezký, ale prostor pro nohy řidiče je malý. Nosič kufru není a dělají dva typy,  jeden má zbytečný tunel mezi nohami a je ještě víc k ničemu . Další byla cena Autokelly, nasazená zbytečně vysoko . I když se nám prodavač v Unhošti velmi ochotně věnoval, přesto padlo rozhodnutí - NE.

Nakonec zvítězil po návštěvě prodejny 
ATV Rakovník v Citolibech skútr  Jonway Rallox Adventure 125. Typově to není žádný mladík, vyrábí se odhadem již od roku 2005, ale i přesto má svůj půvab.

K porovnání jsme přistoupili takto:

Maxon Ardour 125 Rallox Adventure 125      mínusy
     
Nádrž dole- lepší těžiště Nádrž vzadu pod sedlem     Ani jeden nemá hodiny
Plnící otvor vepředu Plnící otvor vzadu  
14kola 13kola  
Kotouč i vzadu Kotouč i vzadu  
Není nosič ani plotna na kufr Je nosič, plotna na kufr a  odnímací kufr  
LED blinkry – Svítivost ve dne??? Lepší blinkry - nikde netrčí  
Jednoduchá palubka -hnusná Hezčí palubka i s otáčkoměrem  
Není schránka vepředu Zamykací schránka vepředu  
Levné a snad dostupné ND-Autokelly ND snad se známou dostupností (hlavně plasty), zbytek mají všude  
Hnusnej výfuk Normální výfuk  
Není háček na přilbu Je háček na přillbu, sice shitnej...  
Plocha pro nohy- poměrně dost krátká Plocha je dlouhá i  kus dopředu  
Baterka vzadu pod sedlem---???    
Světla s halogenovými žárovkami Světla s klasickými žárovkami  
Palivové čerpadlo- další věc, co se může pokazit Samospád - nemá se skoro co pokazit  
Velký podsedlový prostor Menší prostor pod sedlem, výrobce tam zatím nevím proč nacpal airbox  
  Varovné blinkry  
Hranaté tvary, hůř omyvatelné Jde to snadno umejt, je to kulatý....  

Výhoda Maxonu by pro nás byl právě plnící otvor vepředu. Když jedeme s bagáží přivázanou ke kufru, nemuseli bychom při tankování bágly odvazovat. Jenže ouha, Maxon žádný nosič a tím pádem ani kufr nemá.... a tím tato výhoda padá... navíc mít pořád zapatlaný předek od benzínu - nic moc, pod sedlem to není tak vidět. Hnusnej výfuk, no s tím se člověk asi snadno smíří, dá se časem koupit jinej. LED blikny se dají také předělat, stejně jako koupit jinou palubku a další drobnosti...Hlavní důvod byl malý prostor pro nohy. Mám tlapky 10 a stěží jsem je nacpal do jim vymezeného prostoru a ještě mi malinko koukaly do boku a  nemohl bych s nimi pohnout ani o kousek. A jezdit s nohama vykroucenýma ven- to tedy opravdu ne. Chápu, že nic není dokonalé, ale tohle se trochu vymklo. Led zadní světlo bude asi vidět i za dne a v noci tím spíš, ale blinkry si nejsem tak jist. Sám vím, jak to je na slunci v létě. Navíc  cena 28 990 je fakt dost. Takže s verdiktem Skutrmanie, že to je "bestseller každým coulem" až tak úplně nesouhlasíme. No, ale zase - kdybych ho dostal na testy a on mi pak zůstal doma...kdoví :-)1.4.2013 - Jak jsem o tři měsíce později četl diskuzi pod článkem, jen se mi potvrdily mé domněnky.....

Tak mazlíci jsou doma. My máme starší typ, Ivan má novější. Nebylo už z čeho vybírat, zbylo jich 5 u dovozce a tři jsme koupili my. Na první pohled se od sebe starší a novější typ liší pouze blinkry v zrcátkách a jiným výfukem. Ale správně jsem tušil, že to nebude všechno a o dva dny později se to potvrdilo. Jiný háček na přilbu, jiný box pod sedlem, novější má EGR ventil, má i vevnitř jinak udělanou  přední masku se světly. My máme na starších regulátor dobíjení vepředu pod řídítky, nový má regler pod podlahou. Chápu, kratší vedení, ušetří se dost drátu. Jen nevím, jak to bude až tam nacáká voda. U našich v návodu je nakreslená kontrolka na zvonící mobil. Nedělá to nic. Ani nemůže, nic tam totiž není!!!, jen to sklíčko... Asi se zapomnělo. U novějšího po zapnutí klíčku kontrolka problikne a nějak to funguje.
Postupně sem dopíšeme rozdíly, až se oteplí a budeme to moct rozpoltit venku na slunku.   12.3.2013 - No asi ne, stejné není skoro nic, jen velmi podobné.

15.1.2013  Po celkovém rozebrání, kontrole a opětovném složení mohu zkonstatovat: na první pohled vcelku dobrý, některé drobnosti se nepovedly v Číně, něco se nepovedlo tady, protože konečná montáž se dělá v Česku, jen nevím co přesně. Je třeba to celé rozebrat a udělat tzv. "holátko"  - spasovat pořádně plasty, sem tam něco obrousit , opilovat nálitky, vyměnit pár stržených šroubů. Naštěstí je většina čínských šroubů pevnosti asi tak 2.2 a tak se strhne spíš, než ten závit v plechu nebo pouzdru. Další opravy budou, až zas najdu, co je špatně.

Šestero majitele Čínského skútru

1. Nečekejte jednu věc rovnou
2. Nečekejte nic symetrického
3. Smiřte se tím, jak to je, za ty prachy... a jezděte pokud to jede
4. Pokud se s tím přesto smířit nechcete, není jiná možnost, než vlastní tvorba a tuning
5. V podstatě skoro cokoli, co je potom doma vyrobené bude obvykle lepší než Čína
6. Smiřte se s jedno a čtvrt nebo jedno a půl stopým vozidlem, jednostopé není ani omylem. Jinými slovy, celej ten zmetek je křivej jak naši politici.

              Pravá praseČína       Tohle tam bylo různě zapadané    Spadlé drátové oko- a zrovna nad vidlici - malá       pomsta

  Pár zapadaných kousků po montáži. Komu by vadilo, že to tam bude drnčet. Dost mně zneklidnila ta samojistná matka, protože vím, že je ze šroubu řídítek, Nezbylo, než se přesvědčit, že je tam jiná a tahle je jen náhradní.

Velmi bych uvítal elektrické schéma , ale výrobce jej nedodává. Budu si ho zas muset nakreslit. Alternátor je tady třífázový, přední žárovky klasika, ne halogen - 2x 35/35W. Chybí světelná houkačka. Hned při rozebrání byla stejně, jako na padesátkách dodělána akustická indikace blinkrů. Stávalo se nám, že jsme je zapomněli vypnout. Také hlavní stojan bude asi potřeba trochu upravit,  dozadu se moc nepřeklopí. To je příjemné když se z něj skútr sundává, ale stačí do zaparkovaného skútru  zezadu lehce drcnout a spadne sám, což už tak prima není. Zas by se dalo vydělat na prodeji plastů.

Za hlavní (doteď nalezené) závady považuji:

 Guma podlahy se stále odchlipuje, je krátkábude řešeno kovovou tuningovou podlahou. Podlaha dxf

Podlaha původní -hnusná a odchlípnutá Už vyřešeno....                     Podlaha tuning kov- Echtes Edelstahl

                         

                               Detail podlahy

                              Celkový pohled

                                                                                                           
    Sedlo nesedí na spodním plastu, ale opět jen na zámku kufru. Když si někdo sedne dozadu, zasekne se nám zámek u obou a nejde otevřít, až po dlouhém cloumání. Znamená to, že se sedlo nejspíš brzy zlomí nebo se rozpadne zámek, to musím dopasovat. Nám přečnívaly uzavřené matky přes obrys podsedlového kastlíku a sedlo se přes ně lámalo. Výměna za normální matky.  U jednoho jsem dal 9mm podložek mezi zámek a plech, ke kterému je přišroubován a sedlo krásně sedí na plastovém kastlíku. U druhého stačilo jen 6mm. Podložky jsem si mazaně dohromady slepil lepící páskou, neboť se mi zoufale nechtělo točit distanční sloupek.
 

          Podložky slepené izolačkou- je to jen o kousek, tak co....

 A docela mně pobavilo, jak šikmáč opět zřejmě podle nějakých fotek okopíroval kus plastu kolem sedla, aniž by chápal jeho účel. Vedle zámku je takové pěkné vybrání, které přímo vybízí k tomu, aby se po odemčení za něj sedlo zvedlo. Ale ouha, jaké překvapení až se budeme marně snažit rvát celý podsedlový kastlík. Ten opravdu vyklopit nejde.  Ono v něm totiž to vybrání  jaksi chybí....

            Vybrání zdánlivě na otevření sedla....        No a tenhle kus tam být neměl...... (kde udělali soudruzi chybu?)

Zadní stupačky pro spolujezdce nic moc. Jedině snad pro někoho, kdo v mládí zajížděl sudy a má nohy do "O". Na krátkou 10 km jízdu asi dobrý, na delší výlet ne. Budeme muset improvizovat.
Igelitové plasty (všechny tmavě šedé) nejsou na samořezné šrouby ideální, snadno se strhnou, ukáže to čas...

Zpětná zrcátka - honosně se tvářící paskvil původně asi na jinou motorku. Je třeba je odšroubovat, protáhnout závitníkem nedokončené závity. Tvar zešikmení je přesně na druhou stranu než kapotáž palubky a tak to výrobce pořešil vloženou podivuhodnou gumou. Když se zrcátko utáhlo k vloženému distančnímu sloupku, na jedné straně zmáčklo kapotáž až o 3mm, jen to praštělo. Takže vzít  podložky pr.8mm a podložit, aby se guma v utaženém stavu jen lehce dotýkala  kapoty.

  Zde jasně vidno, že ač se opačný konec plastu zrcátka již téměř dotýká kapoty, k dotažení ještě řádný kus chybí.....a to tam není ta zpropadená guma.

       

     Taktéž háček na přilbu se divně viklal - nějak nebylo za co by držel. Igelit slabý a "rychlá montáž". Napraveno kusem plechu s přivařenými matkami M4 a proti vypadnutí  pojištěno trhacím nýtem 3mm. Plech hacku dxf  a na novější plech hacku2 dxf
 

No a tady, jak nic není měla být ta signalizace zvonícího mobilu....        Přívod paliva

  A taky se do Čech asi moc nehodí koukající palivové hadičky i s filtrem. Výhoda je, že podtlakový kohout paliva je sólo a nikoli na nádrži, takže se dá vyměnit celkem snadno bez vyndávání celé nádrže. Nevýhoda - je až za filtrem, takže stačí hadičku přeštípnout, přistavit kanystr, chvíli si počkat a pak se radovat z laciného benzínu. Gumové hadičky jsem hned vyměnil za silikonové a celé to aspoň schoval za boční plast..

31.1.2013  Tak první  tuning proběhl. Skútry se přejmenovaly  z Rallox na Žrallok a polepily obrázkem. Hned v závěsu následovala ona kovová podlaha a už mně ta guma neštve. Taktéž náporové sání k ventilátoru vzniklo a hned se přimontovalo. A kdyby to výrobce nepolepil hnusnou a odpornou šachovnicí, která bohužel nejde sundat, neb je to celé přelakované bezbarvým lakem, vypadaly by Žralloky  o dost líp.
 

  Náporové sání   naporsani dxf
 

        

2.2.2013    A také se výrobce malinko netrefil s roztečí šroubů na spodku přístrojovky. Ale ne o moc, jen asi o 5mm. I na fotce je vidět, že ke šroub nacpaný až do kraje vybrání, ale sloupek, kam patří je ještě o kousek vedle...Takže při demontáži a opětné montáži je třeba napřed nalámat do děr ty spodní šrouby a teprve pak ten zbytek. No když už máme palubku rozebranou, proč hned nedopasovat i ty pravé blinkry, mají v rohu nehezkou díru. Levý kupodivu na obou skútrech pasuje, pravý ne. Odbrousit kousek sloupku na kterém blinkr drží, rozpilovat jednu díru do oválu a je to. A hlavně na ně zvenku netlačit.
 

                                  Pravý blinkr                                     Levý blinkr
                                           Nepasující otvor                                                          Proříznutý otvor       

9.2.2013 - Nákup kufrů Givi E30N Tour, jejichž čínské docela zdařilé kopie jsme měli na skútrech, jen menší. Myslel jsem naivně, že prostě najdu na internetu prodejnu, kde kufry mají (v okolí Kladna), přijedu tam s přilbou a vyzkouším, zda se vejde a kufry odvezu. Zmýlil jsem se, spousta obchodů kufry nabízí, ale "skladem u dodavatele" (kde jsou mi na nic) nebo dostupnost do 3,5 -7 dnů, což je mi také na nic. Nakonec jsem je objevil skladem ve Scootershopu v Praze. Nedejte se zmást vývěsními štíty Kymco. Chtěl jsem verzi s novou odrazkou, ale ta nebyla a tak máme starší verzi. Ale nikoli tu, co Čína opráskla a co je na většině fotek v eshopech, ale trochu designově vylepšenou o cedulku GIVI. Při vybalování spojovacího materiálu pozor, pytlík obsahuje i dva černé miniaturní vruty na přidělání krytu plotny. Já toto netušíce dokud mi to Ivan neřekl,  jsem je u jednoho kufru ztratil. Trochu hloupé je, že s dodávaným příslušenstvím se k našim nosičům plotna nedá moc bytelně přidělat. Kufr sám má váhu a když do něj dáme třeba bundu, není tak těžké si představit namáhání kotevních prvků.  Šrouby jsou krátké, pacičky určené pro kovový nosič, u nás je nad ním ještě  dost vysoký plast. Aby kufr držel na jedné straně za kovový pásek a na druhé za plast není ideální. A vzadu se to nevejde vůbec. Pak nezbývá než improvizace. Něco pomlátit kladivem ve svěráku či uříznout nebo po česku dodělat. Při vyrábění vložených kotevních prvků z plechu 1,5mm  jsem prohlédl i oka, za která pomocí šroubů M8 drží  nosič. Moc se to tradičně nepovedlo, oválné otvory (potvory) vyražené "překvapivě" křivě, až na konci zbyl cca jeden milimetr kovu. Takže zvenku přes to výztuha z 3mm plechu a delší šrouby. Další dva šrouby M6 jsou v té rozpláclé kulatině. Pominu, že celé je to "svařené" naprosto křivě, takže navařit do toho něco nového rovně je docela boj. A rovnou jsem prohlédl i kotvení nosiče k rámu skútru. Oj, oj. Slezly by mi nehty, jak je to provedeno. Vzadu žertovná rozpláclá trubička,  jen tak malinko přismrknutá a namáhaná v tom nejhorším směru. Jediné, co ji trochu vyztuží je zadní lampa. Jenže je plastová... Vepředu k tvarovanému plíšku 1,65 mm, nesoucímu sedlo a jeho zámek, křivě přivařené kulatiny se závitem M8. Nejsem statik ale o dynamickém namáhání něco málo vím. A " živě si dovedu představit ", co se stane. Váha celého nosiče s plotnou Givi je 2,3kg, váha prázdného kufru 2kg. Do kufru se vlezou dle návodu 3 kg věcí. Neumím spočítat akceleraci a přetížení jakým odstartuje oněch 7,3kg pokud vletím zvlášť zjara v Česku do nějaké díry, ale stěží bych tomu dal letošní sezónu. A docela by mně zajímala ta tahanice u prodejce, až bych to na podzim chtěl reklamovat nebo opravit. Takže dovaříme výztužné plechy a přes sloupky také výztužný plech. Raději vyříznu kus bočního plastu, než sbírat kufr někde po cestě. Ostatně máme zkušenosti z minulých skútrů.
 

Kufr novější verze Přichycení původními šrouby a příložkami, tzv. blbost  

                                                

No a v místech, kde jsou šipky drží celých 7,5kg kufru a nosiče.  
Takto jsou přivařeny držáky plotny. Horní strana je zároveň s plastem.  Pokud by se někomu zdálo, že ten černý pruh plechu s dírou na obrázku vlevo je nějak křivě, není to zdání, ale pravá "praseČína". Nosiče jsou všelijak zkroucené, takže je třeba je narovnat a dopilovat otvory pro šrouby, ev. odbrousit kus plastu i s tím mosazným futrem.                                      Nosič shora

 

                           Upravený nosič zespodu          Kozlíky se zespodu opírají o kulatinu jako doraz

   

            Výztuhy nosiče z plechu 3mm, přijdou přivařit, až se oteplí  


Když jsem předělával nosič i Ivanovi z novějšího typu Adventure, potvrdil jsem si svou původní myšlenku, že každý typ skútru vyrábí někdo jiný, protože vzájemně není stejné skoro nic. Tak novější typ je vyráběn pravděpatrně firmou Benzhou, nebo to aspoň zespodu na nosiči je napsáno. Ale je to schovaný pod plechem, aby to nešlo přečíst. Aspoň není komu nadávat. Skutečný výrobce těch našich je ve hvězdách. Také mi přitom padla do ruky plotna z Kufru Kappa 28L, my máme Givi 30L. Obě jsou do posledního detailu stejné. Mrknul jsem na mapu a firmy sídlí 17 km od sebe...

 Oko nosiče- zvenku přivařena výztuha 3mm Původní šířka zbytku oka 1mm     Je to ale jen o kousek, ne?

          Díly nosiče dxf      a ještě   klíč na variátor                                                                   

Při bádání nad vyklápěcími stupačkami spolujezdce jsem odplastoval skútr a co nevidím?  Mazaně ukryté místečko, kde by mohlo dojít časem ke značnému problému- tzv. "kurvítko" (citlivky prominou). Jak praví klasik, každá věc ho musí mít, jen Čína jich mívá povícero... Kabel vedoucí od baterie k relé startéru je připáskován k rámové trubce, na které jsou navařeny všelijaké držáky, plechy a výztuhy. Bohužel jako obvykle, s velkými a ostrými otřepy.  Kabel vede přesně tudy. Jak by to dopadlo za čas, až  by se kabel prodřel a zkratoval můžu hádat. Stalo by se to v noci, nejlíp ještě za deště. Navíc tento kabel nemá ani pojistku, jde přímo do baterie. Nejhorší scénář může být i požár, v lepším případě jen zmařená baterie. Proto opět doporučuji: je to prostě stavebnice. Sice typu ARR (almost ready to run- téměř připraven k jízdě), ale je nutno rozebrat a zkoumat. V tomto případě byl na drát navlečen kus palivové hadičky a je to. Stejně jako nebudeme pochybovat o pevnosti lemu na držácích podlahy, který je měl vyztužit proti ohnutí. Jen to trochu prasklo, co na tom.
 

                     Otřep na plechu                      Gumová hadička        Roztržený lem u držáku podlahy

Takže tohle vše se zatím udělalo a to jsme se ještě ani nesvezli. Ale štěstí přeje připraveným.

Jen tak pro zajímavost: po letošním nákupu kalhot RSA DEVIL v eshopu AnilA ( http://www.motoobleceni-na-motorku.cz/zbozi/9709/Moto-kalhoty-RSA-Devil-panske.htm ) když jsem je nesl do skříně i s bundou, mně napadlo zvážit, kolik toho na sobě vlastně máme. Kalhoty 1,6kg a plně nastrojená bunda Worker Roadstar 2,25 kg...     Také jsem dodělal 12V zásuvky do vyklápěcího kastlíku, aby bylo jak nabíjet baterky a na napájení navigace a nabíjení různých spotřebičů.

2.3.2013 - Furt nic najeto, ale lehký tuning brzdičů na žlutou barvu. Použili jsme na doporučení barvu Rust Oleum Alkyton RAL 1021-Lesklá.  Plechovka 0,25L vyjde cca  120,-Kč. A vystačí a vystačí a vystačí - natřel jsem 4 brzdiče, 2x nátěr a skoro neubylo. Pravda, výrobce tvrdí, že kryje hned jednou vrstvou, ale musel jsem dát dvě a stejně trochu na ostřejších hranách prosvítá ta stříbrná. Ale to může způsobovat právě ta původní barva, bůhví co v ní je.
 

                                          

  7.3.2013 - Najeto 177km- Tak konečně aspoň pár trochu hezkých dnů a první projížďky. Sice pomaleji, je nutno zabíhat, ale vypadá to dobře. Brzdný účinek se mi  jeví dostatečný, konečně brzdí i zadní brzda. Výkon se jeví také dobrý, až se to zajede,  bude to ještě lepší. Je to celé větší a o dost pohodlnější i míň to díky delšímu rozvoru poskakuje. Co považuji za drobnou vadu- jde startovat i s vyklopeným policajtem, jen to nechytne. Pokud je motor teplý, musí se při startu dát plyn a pokud to nechytne, dá se to "uchlastat". U padesátek to ani nestartovalo, což mi přijde lepší.

  9.3.2013 - Přišel první alarm z Dealu, http://dx.com/p/professional-waterproof-anti-theft-security-alarm-system-for-motorcycle-black-108984 tak odplastovat a hurá na výzkum. Rychle přezkoumat aspoň orientačně barvy drátů, konektor je stejný, jako jeho protikus připravený na skútru. Jen je tam opět propojka mezi dvěma piny. Pokud se propojka vyndá, lze překvapivě nastartovat a motor běží. Jen nejde chcípnout.. :-). Zapojení alarmu a kontrola funkce. Alarm jako takový funguje, blinkry blikají. Pouze nejde dálkový start.
( 31 .3.2013 - musím se opravit, pokud zapojíte alarm rovnou do konektoru, půjde i start. Má to jednu podmínku, v zadním světle musí být žárovka. A protože v zadních světlech máme od začátku LED žárovky, prostě to nestartuje).  Alarm posílá do výstupu +12V a u skútru je třeba naopak startovací relé uzemnit. Navíc je třeba, aby současně alarm poslal +12v do zadní brzdy.Testoval jsem bez sirény, abych neohluchnul. Také nastavení citlivosti se mi zdálo, že nefunguje. Blinkry se  po zapnutí nastavovacího módu jen trvale rozsvítily, ale neblikaly kód, jak jsem si myslel, že budou. Musí být připojena siréna a ta ho vypípá.  Co kam přepojit budu zkoumat až následně-
pokračování, neboť jsem při rozebírání přední kapotáže spatřil na zemi loužičku oleje. Olej vytéká z plastového krytu kolem celé hlavy výfukovými otvory pro chladící vzduch. To aby nebylo hned vidět, co je špatně. No a tak jsem to rozebral celé a nakonec vyndal kompletní motor i se zadním kolem. Olej teče ze spáry mezi hlavou a válcem na spodní straně, zřejmě jen malinkou dírkou. Důvodů může být několik- křivá hlava nebo válec, prasklá hlava nebo válec, špatné těsnění nebo málo utaženo. Po zvážení všech pro a proti (jako koupit jen těsnění a dát to zas dohromady a čekat co to udělá, nebo dát to dohromady a odvézt prodejci na reklamaci) jsem se rozhodl se s tím nemrzet a celý proces urychlit. Prostě koupit rovnou  kit 150ccm,(stejně jsem ho tam chtěl dát) a je tam všechno- hlava, ventily, těsnění. Abych to nemusel znova celé rozebírat, pokud by opravdu bylo něco prasklé a výměna těsnění by nepomohla.

10.3.2013 - Důvod vytékání oleje jsme snad objevili. Na boku válce jsou dva dlouhé  šrouby M6 u rozvodového řetízku, které stahují na boku hlavu a válec. Jeden z nich byl sice utažený až na krev, ale nestahoval k sobě hlavu a válec. Protože v té veliké čínské zemi jim bylo lenivo tam udělat pořádně závit a šroub tam prostě narvali a až to dál nešlo utáhnout, řekli dobrý a hotovo. Šroub skoro nešel povolit. Po proříznutí závitu jde lehce rukou. No a mezitím jsem koupil tu sadu se 150ccm válcem za 1500,-Kč v Multimoto. Hlava není stejná jako u 125ccm, ventily jsou větší, ten sací dokonce o dost. Přibližně.... 150- 22,5 a sací 27,4 a originál 125- 20,5 a sací 24,4 .
A hned jsme se do toho s Ivanem pustili. Víc hlav víc ví a víc rukou je vždycky lepší, zvlášť při osazování ventilů do hlavy, když člověk nemá přípravek na ventilové pružiny a nehodlá utratit zbytek dne jejich hledáním. Vše proběhlo v pohodě, šlo to krásně dohromady. Při následném sestavení jsme utáhli 4 matky u vahadel a pak jsem rukou pomocí malé goly utáhnul ty dva šrouby na boku, ale opíral jsem se o golu uprostřed a pouze prsty. A jak to říci slušně...  ku*va, 
jeden se mi podařilo nepříliš velkou silou strhnout v karteru. Pominu, že šroub je 5,8mm, ale asi se podařilo udělat velký i ten závit v hliníku, nebo to kluci čínský předstrhli. A to je ho tam zašroubovaných cca 13mm. Zatímco ten, který jsem prořezával šel utáhnout krásně. Prostě "opět pravá  praseČína". Vím, jakou silou jsem to utahoval u padesátek a tohle byla stěží polovina této síly. Takže proklít čínské montéry aspoň do pátého kolena a znova rozebrat. A zakoupit rovnou vložky typu Helicoil na opravu předstržených závitů. http://www.kovonastroje.cz/Naradi-pro-opravu-zavitu/Sady-na-opravu-zavitu/Metricky-zavit/Jednotlive-sady-1-rozmer/Sada-na-opravu-zavitu-M-6-M6.html 
A za pár dní, až sada přijde, tak pokračovat. A neměl bych opomenout zmínit se, že se nikdo neobtěžoval nastavit a ani zkontrolovat ventilovou vůli, ventily byly natvrdo, naprosto bez jakékoli vůle!!!!!!  Já vím, moje chyba, kupuji si přece stavebnici, tak jsem to měl zkontrolovat. Zas poučení pro příště a pro ostatní.
 

Takhle hezky si kapal a mlžil olej po cestě, za 170 km ubylo 4mm na měrce No a ten horní šroub se mi podařilo strhnout, spodní jen proříznout závit.

   Jo a budu muset zjistit, kam vlastně ty otvory vedou na druhé straně, v horším případě ke klice, což znamená naházet si při vrtání a opravě závitu piliny do oleje. Lepší případ - vedou k variátoru.                    12.3.3013- Hurááá, otvory vedou do variátoru!!!!    
 

 Při výměně 150ccm hlavy nezapomenout sem dát šroub M6 s hliníkovou podložkou, jinak ze skútru vytvoříme pojízdnou olejničku. Zatímco hlava 125ccm tam tu díru ani nemá vyvrtanou.                   Tady končí ty otvory od hlavy

  13.3.2013 - Tak opraveno jest. Dnes dorazila opravná sada a oprava byla záležitostí asi 10 minut. Sice  to není originál Helicoil, zas je to za míň peněz a funguje to.   

Pokud se vám povede při demontáži krytu variátoru povysunout tuto hřídel a ještě s ní pootočit, nepůjde kryt variátoru zpátky správně nasadit. Stále se bude jakoby kolíbat. Tato hřídel má vzadu za tím kolem totiž aretační kolíček a shora je tam pro něj drážka. Stačí na hřídel tlačit a současně s ní pootočit pomocí kleští. Abyste to nemuseli rozebírat jako já.... Hezký od čínskejch kluků je, že vymysleli způsob, jak si zničit paraboly světel snadno a rychle. Z objímky parkovací žárovky po 170km začal vzlínat na lesklou část paraboly nějakej svinčík. Staré skútry měly objímky z bílé gumy, tady je černá guma. Asi věděli proč... Nicméně to jde utřít, pokud se to zachytí včas, ale leptá to ten chrom. A dát LED žárovky, ty snad tolik topit nebudou. Jedna žárovka je celá černá, jedna je jako nová, ač jsou obě stejného typu.


 

 

 

Pokračování zde  Jonway Rallox Adventure 2

 

 

 

č