Rallox Adventure 125 - 4.část

Rallox Adventure 125 Rallox Adventure 125 - 2. část  Rallox Adventure 125 - 3. č 

 

Home
Nahoru

                                

8.7.2013 - Tak dnes jsem nainstaloval výfuk z Kentoye C5. Odřízl jsem oba držáky původního výfuku, vyvrtal jednu díru a přistehoval jeden plechový držák dozadu, za ložisko. Na testy by to mělo stačit, malinko jsem přihnul trubku od válce, aby byl výfuk trochu zvednutý. Na dílně jsem otestoval zvuk, byl velmi tichý. I to docela hezky vypadalo. Po práci jsem vsednul na kůň a chutě jsem jej pobídl směrem ku Kladnu. Teda řeknu vám, to byl hnus fialovej. Konečně jsem pochopil, co znamená táhnout se jak smrad. Motor se dusil, nechtěl jít do obrátek, točil skoro celých 5000ot/min. Ploužil jsem se po rovině asi 45 km/hod, do kopců celých 32 km/hod a někde i míň, až jsem myslel, že budu i tlačit. Ač bylo horko, helmu jsem měl raději zavřenou, aby  nebylo vidět, jak se stydím. A největší ostuda přišla v Hrdlívu, kde jsem se musel potupně táhnout třicítkou ZA BAGREM!!!!!! neb jsem neměl žádnej výkon na předjetí. Fůůůůůůj, tenhle experiment asi nebyl dobře uvážený. Doma jsem zkusil vyměnit trysku 114 za trysku 108, menší jsem neměl. O dost se to zlepšilo, ale do kopce, kde smahnu normálně 62 jsem jel jen 52 km/hod. Sice docela potichu, ale.... No a tak musím přismrknout zpátky staré držáky a vrátit sice drnčící,, ale osvědčený vyfuček. Asi ho vyndám z toho hliníkového obalu a přivařím tam rovnou packy na přišroubování. Zas bude snad o jednu drnčící položku méně. Sundal jsem tedy zadní plech, aby se mi dobře vařilo. Byla to docela práce. Po povolení všech šroubů stále vzdoroval, musel jsem vzít dva pajsry a pořádně zapáčit, než se ložiska uráčila pohnout a celej plech se dal stáhnout.

10.7.2013 - Najeto 5264km - Přivařeny zpátky staré držáky, nasazen starý vyfuck. Zas to jede normálně. Nechal jsem tam 108 trysku. Maximálka úplně stejná jako se 114 tryskou, jen trochu menší akcelerace  a síla do kopce. ale překvapivě ne o moc. Jen svíčka bílá jako sníh. Asi by se brzo propálil píst. Tak zpátky 114 trysku. Už když jsme byli na jihu, slyšel jsem stále takový zvonivý zvuk, podobný klepání ventilů. Po výměně ventilových šroubů se zvuk malinko zlepšil, neb ventily už neklepou, ale nezmizel a zůstal, s různou intenzitou. Dnes tedy modří jíž vědí....je to šitný VARIÁTOR. Mezi čepem a kluzným pouzdrem je vymlácená vůle skoro milimetr a proto to zvonilo. Typ HIGH SPEED CAM, ten s těmi pružinami spojky z Multimoto. Už na fotce je vidět vnitřní kluzné pouzdro, které je snad jen z mědi nebo z čeho a po 5000km je v prd.... Ten druhý, stejný, jen bez pružin má pouzdro stříbrné, z jiného materiálu. Ten jsem koupil paničce, protože spojkové pružiny nám nepasují, jsou moc dlouhé. Už při montáži se mi líbil víc. Tak uvidím, jestli také lepší bude. Zatím po 3800km s ním není problém.

21.7.2013 - Najeto 6204km - Sjeli jsme konečně odevzdat i druhý Kingway Tanco novým majitelům. Do Rokycan. Cesta v pohodě, přiznám se, že mě dost rozladilo, že překitovaná padesátka na 84ccm jede s paničkou skoro stejně rychle jako moje 150ccm se sériovým variátorem. To jest podle GPS 81km. Pominu, že je o 20 kilo lehčí, ale má i odpich  živější. No nic, budem dál bádat, proč ty zmetky nejedou víc jak 84km/hod. Návrat potmě a ve dvou. Ve městě dobrý, pár řidičů na mně blikalo, asi i díky plné zátěži jsme trochu oslňovali.. Mimo město hrůza. Ani by tak nevadilo, že světla byly nastaveny trochu výš, na potkávačky se jakž takž dalo jet, neb trochu svítily. Překvápko nastalo mimo obec po přepnutí na dálková světla. V první chvíli jsem se lekl, že odešla pojistka nebo že mi někdo zákeřně zhasnul, protože jsme jeli skoro potmě. Naprosto nechápu, co vede ty čínské debily k osazování klasických žárovek, když od dob Škody 100 už jsou běžné halogeny. Jestli jich kreténi někde mají plné sklady, stačí trochu lubrikantu a mohou si je strčit do.... Tvar je na to příhodný a může klidně celá fabrika. Nehodlám se zabít.  Vzal jsem vztekle štípačky a vyštípal jsem objímky, abych mohl koupit slušně vychované HS1 35/35W a keramické patice. A jak řekli, tak se také udělali. Noční test potvrdil moji domněnku. Světla byly původně určeny pro halogeny, žárovky tam jdou bez problémů rovnou a bez úprav, jen patice se musí vyměnit. A překvapivě i svítí. Potkávačky dobrý a po přepnutí na dálková se přede mnou objeví světelný kužel , jak jsem zvyklý a nikoli jen malinko prosvícená tma. 
Sice jsem se tomu bránil, ale musím to říct - tohle je druhá a taky poslední čína, co šla přes náš práh. Už mně to docela naštvalo. Věčně nějaká kravina, tohle se klepe, tohle drnčí, tamto odešlo. Jo a tohle prasklo....Prostě tisíc prkotin, které se za ty roky výroby daly vychytat. Na druhou stranu musím říct, že mám na číně najeto k dnešku cca 18 000km a panička 15 000km a nikdy se nám nestalo, že by nás to někde nechalo a my jsme nedojeli. Jen mně už nebaví se v tom furt šťourat a řešit ty zbytečně pokažené drobnosti, o některých mi bylo lenivo sem i psát.. Jeden čínský zmetek by se asi dal skousnout, dva už jsou moc. Je to docela škoda, Žralloky jsou docela pohodlné a praktické skútry, hlavně s nízkou stavbou. Když jsme v Teplicích v motosalonu zálibně a mlsně sedlali Kymco Yager GT125 a hovořili o všem možném, prodejce nám s úsměvem řekl, že na něj nejsou reklamace. Též s úsměvem jsem opáčil, že na čínu taky ne. Zkuste ji koupit a pak někde reklamovat. Zasmáli jsme se oba. Pravdou je, že když si vezmu najeté roční kilometry cca 1000 km/rok, tak se všechny ty závady, co my jsme měli za půl roku, rozpustí do doby šesti let. Takže to je pak sem tam něco. A za ty peníze to celkem jde.
 Já jsem u prodejce v Citolibech jen naznačil, jestli by alespoň prasklá sedla nemohla být na záruku vyměněna, že ten ostatní bordel jsem si už opravil.
1. nejezdíme na garance a nedáváme jim  vydělat, takže veškerá záruka padá. S tím se dá smířit.
2. moc jezdíme- má se najet za rok tak kolem 500km, pak to vydrží. No a taky díky tomu, že tam budete furt s nějako závadou, skútr tam pár dní pobude, tak toho moc nenajedete.
3. Poprosil jsem tedy alespoň o zjištění ceny sedel s tím, že si je koupíme. Podpořil jsem to emailem a SMS. Výsledek asi uhodnete sami. Nezájem.... Nevadí, poradím si sám. Až je budu potřebovat. koupím je v SRN a ještě ušetřím. 

4.8.2013  Namontován znovu variátor High speed CAM, ten  bez pružin a se stříbrným pouzdrem. Změna proti sériovému skoro žádná, jen maximálka o cca 4 km vyšší. Také namontována spojka z Multimoto, kam pasují i tuningové pružiny, naše staré spojky mají opravdu pružiny o 2mm kratší. Do spojky vloženy červené pružiny NARUKU. Pocitově se otáčky pro zabírání spojky moc nezvedly. Pár testovacích kilometrů, pak vyndání celého motoru. Při té příležitosti zjištěno pár ulomených pacek na plastech. Přilepeno, dodatečně bude vyztuženo nerezem, jako na padesátkách.(Já vím, moc jezdíme...) Chci vyměnit zadní převod za těžší +25%, abych si ověřil, jestli ten motor na vyšší rychlost vůbec má. Velká výhoda je, že pro výměnu stálého převodu není nutné vyndavat zadní kolo, celou převodovku odkryjeme pohodlně ze strany variátoru. Šlo to velmi snadno rozebrat. No pravda, když jsem studoval servisní manuály,vrtalo mi hlavou, proč na obrázku převodu NARUKU je jedno velké kolo s tisícihranem a pak jen pastorek, když druhé kolo v pořadí je složeno z pastorku a velkého kola. Ale na Skútry-levně prodejce ujišťuje, že na výměnu není potřeba žádné speciální nářadí, hodil jsem to tedy za hlavu. Samozřejmě to není pravda, to velké kolo je nutné ze starého převodu vylisovat a nalisovat na ten nový pastorek. Tak asi lis nepatří mezi speciální nářadí a kdekdo ho má zřejmě doma, jen já ne. Mlátit do převodu kladivem asi není dobrý nápad. Jo a to zadní převocové kolečko na tisícihranu jde velmi pěkně rukou sundat, zadní kolo NARUKU se tam bude muset asi  namlátit, dobrovolně nejde ani náhodou. Už se těším na tu zábavu kdybych to musel měnit zpátky. Zase jsem naivně očekával, že by to mohlo být snadno a rychle hotové. Převod jsem kupoval u Skútry Malšice, u Skútry levně je skoro za stejnou cenu, jen je k němu údajně i těsnění převodovky. (hmmm myšlenka...) Zítra zkusím, jestli náš tunový ruční lis na to kolo bude stačit.

5.8.2013  Tak malý 1t lis za podpory 1,5kg kladiva na lisování pastorku stačil. Šlo to docela dobře. Rozdíl proti standardu - do kopce horší, méně otáček na motoru a maximálka o cca 4 km větší. Tak a to je poslední tuning. Ještě sem dopíšu poslední poznatky, přidám fotky a asi přibudou zkušenosti s Ivanovým Benzhou.
Jedna z posledních zkušeností se zadní brzdou. Jedu si tak na paničky skútru, abych ho ohřál a mohl jsem vyměnit olej, vezmu za zadní brzdu a .... nic. Přitlačím a vlažný účinek. Po dojetí domů koukám a destičky jsou na doraz na sobě, tak to ani brzdit nemohlo. Tady bych asi část viny přiznal sobě, jak jsem to v zimě natíral na žluto, při zpětné montáži jsem se asi v těch zbytečně velkých dírách v plechu netrefil brzdičem přesně na správné místo. Nebudu polemizovat, proč u tak docela důležitého dílu nejsou díry přesně, aby to jinak nešlo namontovat. Toť prostě Čína. Vyhodil jsem destičky, vyměnil za nové a narovnal brzdič do správné polohy. Při té příležitosti jsem se opět podivil, proč zadní vnitřní a méně namáhaná destička má dorazové oko, zatímco přední , mnohem víc namáhaná, drží jen na dvou imbusových trnech. Destička u pístů brzdiče je zasunutá do hliníku, takže ani kdyby se přidržovací šrouby povolily nebo ztratily, při brzdění nevyskočí ven. Ne tak už ta druhá destička, kterou nemá co držet. Inu hodil jsem oko na Kymco, má dorazy na obou brzdičích, též Honda má vpředu dorazové oko. Pak mi došlo, že to nejspíš důvod nemá, jen zas ťaman někde něco okopíroval, aniž by chápal smysl a funkci. Přední destičky jsou stejné  jako ta spodní na fotce.

 Takhle blbě se mi povedlo dát brzdič  Sjeté destičky, horní s dorazovým okem které vpředu není


  My jsme se konečně rozhodli, že chceme jezdit, ne spravovat. A protože chceme Hondně jezdit, již snad brzy se na dvoře budou červenat dvě  PCX125. Byli jsme znovu slintat v Topmoto v Teplicích (Route55) a znovu jsme testovali Kymco Yager GT125 a Hondu PCX 125. Tentokrát jsme se i svezli. Oba modely mají svá pro a proti. Kymco, ač na pohled větší skútr se mi pocitově zdál méně pohodlný než menší PCX. U Hondy jsem si se svými 185cm nenarazil řídítky do kolen ani při plném rejdu. Modernější motor Hondy se vstřikováním paliva má větší kroutící moment než Kymco a míň papá benzínek.... Kymco má větší podsedlový prostor i prostornější sedačku.  No zkoumali jsme to docela dlouho a pak přišel jízdní test. Yager podle mého pocitu měl při malé rychlosti snahu zavírat zatáčku, což se mi moc nelíbilo. Rozjezd nic moc, řekl bych vlažný. Jo, chápu, najeto 0km, asi si to sedne. Pak Honda. Ač najeto též 0km, po otočení plynu prostě vyrazí kupředu a to velmi svižně. Asi si tady nic sedat nepotřebuje??? Upozorňuji, že se jezdilo pouze  na malém parkovišti u prodejny. Jako vždy jsme dospěli k názoru, že nejlíp si poskládat skútr sami z různých dílů. Prakticky je bohužel  to nemožné. Takže si nakonec můj kolega odvezl černé PCX. No jo, má také své mouchy, ale tunit to můžu když se mi zachce. Nebo taky ne, zatímco spravovat když to nedrží volnoběh, někde něco drnčí atd. musím. ALE UŽ NECHCI. Pevně doufám, že dalšího pokračování bude ještě hondně, ale už v jiném sloupci. Ani tam jak už teď vidím nebude chybět tuning a různé dodělávky.

25.8.2013 Najeto 7241km. Dnes zataženo. přesto jsme se vydali na projížďku, je třeba sklidit úrodu. Zakoupil jsem přípravek NANO BASIC na hledí přilby, viz. http://www.automotopneu.eu/nanotechnologie-obchod/  a musím říci, že dnešní jízda v dešti mne přesvědčila o jeho účinku. Nelilo jako z konve, ale drobný, leč poslední úsek stálý déšť byl dost intenzívní. Kapky krásně stékaly po hledí přilby a my jsme stále dobře viděli. Takže mohu jen doporučit.
Též jsem zhlédl Kentoya Fever 125. Některé věci jako zadní LED světlo velmi pěkné. Celková koncepce by mi asi nevyhovovala. Jen perlička, jak se rychle šikmáč poučil. Když jsem se s majitelem bavil, říkal, že má originál kufr na Fever a je to GIVI. V barvě červené. Trochu jsem znejistěl, mám asi mezery ve vzdělání...A po  zhlédnutí kufru jsem se musel smát. Pravý čínský shit, který jsme měli na padesátkách v černé barvě, ale s cedulkou GIVIII. Šikmáč prostě ví, jak zapůsobit a pobavit. Jinak co máme originál kufry, po 8000km žádný problém a to je docela přetěžujeme. Takže opět mohu jen doporučit, sice dražší, ale za ty peníze perfektní.

Kufr Giviii -žertovný plast, rozpadne se zámek, fuj fuj.  A krásná cedulka, jedno oko nezůstane suché...

20.9.2013 - Druhá Honda půjde na garanci, na neděli v plánu projížďka. Zkusil jsem natočit Žralloka, že pojedu na něm. Ale šajze, jen se ozvalo cvaknutí relé a nic. Na desátý pokus se mi podařilo nastartovat. Vadné relé startéru. Rozebral jsem ho, ale podařilo se mi utrhnout drátek k cívce. Metnul jsem ho do koše a mazal ke Karlovi pro nové. A startuje to zas normálně.

22.9.2013 -Honda na garanci, vzal jsem svého ŽRALLOKA na projížďku. 285 km na sever , kolem Teplic. Jízda dobrá, Hondám jsem na plný plyn nestačil, ale jeli jsme pomaleji. Po cestě odešla jedna žárovka předního světla a a asi po 100km se začal ozývat nový drnčivý zvuk, měnící se s otáčkami. Skútr jel dál, tak jsme to neřešili. Po dojetí domů jsem zjistil, že praskl jeden nerezový pásek, co drží výfuk a zmizla i ta guma. Druhý naštěstí vydržel. Tak hned náprava v podobě nového pásku.