
  |
V pátek dorazily i brašny, hned jsem je testoval
i náplní. V jedné půlka stanu a nafukovací karimatka, v druhé teplý spacák
(roztaženo na 24L). A ještě zbylo trochu místa. Asi je to chce dát spíš přes
sedlo než pod něj, lámou se řemeny přes plasty a sedlo jde blbě zavřít. Krásná
je možnost rozšíření z 16 na 24L. A překvapivě made in Italy. Jen pláštěnky jsou
z tvrdého průhledného vixlajvantu, jsou velké a blbě se s nimi manipuluje. Ale
to se dá předělat. V dodávce jsou i 4 gumycuky. Jinak tašky perfektní. A
vejde se i spolujezdec.
 |
 |
 |
 |
Tašky KOJI - T.Maxter |
Pláštěnky a gumycuky |
8.2.2014 - Dnes nádherně, polknul jsem 120km na skútru manželky. Pak už
začala být zima a měl jsem ukrutný hladíček. Plexisklo dobré, netáhne na pupek,
jen hluk v přilbě se o něco zvýšil díky jinému obtékání vzduchu. Teď to žene na
přilbu. Náhodou jsem s překvapením zjistil, že u Hondy jdou zamknout řídítka
nejen stočená vlevo, ale i vpravo. Nikdy mně to nenapadlo zkoušet.
11.2.2014 - Dorazily brzdové páčky objednané v lednu na Ebay (Halfoxstore).http://www.ebay.com/itm/A-Pair-CNC-Brake-Clutch-Levers-Honda-PCX125-PCX150-JF28-KF12-/251308645882?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3a83299dfa&vxp=mtr
Krásný výrobek za cenu připomínající skoro dárek. (30USD + free shipping).
Krásně pasují a nastavení páky je příjemné. Panička má verzi LONG, krátké se mi
zdály moc krátké. Páčky od Bikers za 960 jednu- děkuji nechci.
edit: Stačí i ty krátké páčky.
 |
 |
A mají i jiné barvy, já chci
zlatou.. |
|
A sklidil jsem kritiku za hodiny, jako " co že to
za hnus jsi tam dal" ? Vytvořil jsem tedy krabičku jinou, aerodynamickou a
půlkulatou. A hned jsem zjistil, že se tam vejde vedle i voltmetr. Doma mám
jen červené a k modrým hodinám by to nepasovalo, tak jsem musel objednat
modré. A protože jsem nechtěl čekat měsíc až přijdou z Číny, objednal jsem je
zde , v mém oblíbeném obchodě -http://www.kurakuvsvet.cz/p/1336/modul-digitalniho-voltmetru-3-0-30v-modry
.
 |
 |
 |
 |
Tak
vypadá nový kryt na hodiny a voltmetr |
|
Zde ke stažení elektrické schéma model 2013-
Honda PCX 125 Wiring
diagram.
14.4.2014 - Najeto 6713 km. Na mém
proběhla 2 garance v Honda Lety.Cesta tam v 1 stupni Celsia a mlze. Hnusnej
svět. Cena cca 1300,-Kč bez výměny oleje. Cena výměny oleje mi byla řečena
730,-Kč. Tak tu jsem opravdu s díky odmítl. Pominu, že v návodu jest psáno v 8
000 km výměna oleje a každé 4000km seřízení ventilů. Druhou Hondu jsme
dali o měsíc později do Teplic, kde jsme je koupili. Cena za 2 garanci 690,-Kč i
s výměnou oleje. Na otázku proč měnit olej po 4t km, když návod hovoří jinak nám
to bylo vysvětleno: Malý objem oleje- rychlejší degradace, vyměnit po 4 tisících
motoru jen prospěje. Zatímco ventily- proč tam stále lézt a rozebírat plasty.
Pokud má motor výkon a ventily necvakají, stačí až v 8 000 km. S tím se v
podstatě ztotožním, má to logiku. I u číny po výměně rozklepávajících se šroubů
vahadel jsem nemusel na ventily minimálně 5000 km sáhnout. A tím, že je Honda
vodník, neměl by ani olej být tak teplotně namáhán, takže po 4000km stačí olej
vyměnit. Závada- začala pískat zadní brzda. Ach jo, s tím jsem se už
setkal....(že by u číny?) No do třetí garance moc nechybí, tak to nechám
opravit. Jinak je vše zatím bez problémů. Názory na to, jaký olej do toho nalít
se různí, mechanik tvrdil, že tam lijí Motul 5100, 10W40. Někdo dává Castrol
Power 1 -10W40. Já nalil Motul Scooterexpert 4T 10W40.
Konečně vymyšlen a realizován pant s aretací
otevřeného sedla. Testování za provozu a zatím perfektní. Pant co mají na
Japanwebike.net mi nevyhovoval. Jednak cenou (40 dollars bez pošty) a jednak
malým úhlem otevření v aretovaném stavu. Pro naši evropskou výšku to chce trochu
víc otevřít, abych se tam mohl přehrabovat. A je to hondně příjemná záležitost.
1.5.2014 - Najeto 8205km. Zas
ta otrava s garancí. Ještě, že jsem si nechal doma jednoho Ralloxe, když v
servisu je volno až za 10 dní. Sice to není to pravé ono, ale zas lepší, než
sedět doma na zadku. Kromě zadní brzdy zatím jiná závada není. Manželka má
najeto 6321km a zatím úplně bez závad. Konečně se začaly rozpadat boty
Probiker Active. Rozlámala se koženka i ten rádoby semiš. Materiál fakt nic
moc, ale my jsme v nich občas i chodili. Třeba do krámu nebo ke skútru. A to
jsme asi neměli. Nechat se na skútra věšet jeřábem jako staří rytíři nám
přišlo nepraktické. Najeli jsme v nich cca 20 000km. Objednávám nyní
Probiker Vision, tak jsem zvědav.
 |
|
15.5.2014 - Tak je po třetí
garanci (jak po výprasku). Ventily, olej, vzduchový filtr, celková kontrola a oprava pískající
zadní brzdy. Cena celkem 2260,-Kč. Též jsem byl informován, že by chtěly
vyměnit i válečky variátoru, že už mají plošky. To jsem zatím odložil až na
další garanci nebo si to už vyměním sám. Filtr byl jak čuně, cena
originál Honda 252,-Kč. Jen jsem si naivně myslel, že pištící zadní brzda by
mohla být opravena v rámci záruky. Není tomu tak, je to běžné opotřebení.
Stačí rozebrat, vyčistit a namazat. Tak nějak tuším, že příští garance bude
asi ta poslední a pak samodomo. Pár drobností, co mi po poslední garanci vadily:
Mechanikovi se při sundávání plastů podařilo i napůl stáhnout gumové víčko
od nádobky chladící kapaliny, takže jsem po dojetí domů cítil známou vůni
unikajícího fridexu. Náprava snadná, moc jsem toho po cestě naštěstí
nevycoural.
Co mi vadilo o něco víc, ale zjistil jsem to taky až doma, byla absence dvou
šroubů M10x40, které drží pravé zadní rameno na motoru. Třeba se jen
neutáhly nebo se tam prostě v tom fofru nedaly. Natočil jsem tam normální
metriku M10x1,5, moc ztuha tam zas nešly. Pak mi začal vrtat v hlavě červík
pochybností a je tam bohužel jemný závit M10x1,25. Inu což, zakoupil jsem
vložky Helicoil a závity si díky vlastní hlouposti opravil. Šrouby jsem
koupil ve Fabory.
Třetí piha na kráse byly nedotažené šrouby podsedlového kastlíku. Naštěstí
neměly kam zmizet. Tak jsem si je utáhl sám.
 |
 |
|
Tyto dva šrouby mi "záhadně" zmizely |
Stylová samolepka na plechovku |
|
Vyzdobil jsem plechovku samolepkou a vím,
kde je vzít... jo a to přední kolo jsem už opravil.
Také jsem začal shánět boty, nebylo to
lehké. Streetfighter II , které jsem si vyhlédl už se doprodávají a naše
velikosti už nejsou. Stejně tak mi přišlo storno na Probiker Vision. Nakonec
jsme objednali v Diablo moto boty Firefox Raptor a do dvou dnů byly doma. Na
pohled vypadají dobře, snad se v nich bude dát i ujít pár kroků. Až bude v
Lidlu zas akce na moto, musím ještě koupit návleky na boty. Když někde spíme
a tráva je mokrá, je zbytečné boty promáčet. A také díky tvarované
kapotáži na Hondě za většího deště teče voda vychytrale přímo na boty, pokud
máte nohy posunuty trochu dopředu.
16.6.2014 - Firefox boty nejsou
špatný, ale blbě se díky vykousnutí vzadu natahují a díky tomu, že jsou
nižší víc táhne na nohy. Na teplejší dny budou bezva, na zimu moc ne,
doporučuji raději vyšší.
Skútršňůra byla dobrá i když letos trochu chudší. Ale co, jízda ve veliké
smečce má své kouzlo. Rozhodl jsem se vykoumat varovné blinkry. Jsou v
podstatě dvě cesty.
Jedna dát přerušovač z např. z Felicie (bude se k němu asi muset přivést
zem), někam dobastlit bytelnější spínač a ponechat žárovky. 4x21W (cca8A)
při 14,5V je docela dost velký odběr, takže blikání někde u krajnice pouze z
baterie nebude na dlouho, pokud chceme ještě odjet. Za jízdy asi problém
nebude. A osadit nějakým 10-15A kolíbkovým spínačem.
Druhá cesta je osadit LED žárovkami a LED přerušovačem. To bude ta dražší
cesta, protože bych rád zachoval docela slušnou svítivost původních blinkrů
a sehnat oranžové či žluté řádně svítivé LED žárovky je trochu
problém. Zvlášť s paticí BAU15s a za přijatelnou cenu. Přerušovač by asi šel
dát i z číny za cca 100,-Kč. Jen se opět musí přivést zem. Model 2014 má
spínač varovných vpravo, je tam v tom plastu asi místo. Předpokládám, že
celý spínač jako náhradní díl ještě nebude a nebo nepůjde zaplatit.
7.7.2014 - Tak Honda....No vezmu to
popořadě. Na druhém skútru chtěla být udělána garance v 8000 km. A tedy šup
s ním do servisu. Chtěli jsme to narychlo, dával jsem ho tam 4 dny před
dovolenou. Druhý den telefon, že jsou -jak to jen slušně říct- no prostě v
prdeli ložiska na řemenici spojky. Zaregistroval jsem již dříve na volnoběh
jiný zvuk, než má můj mazlík, ale protože do garance zbýval cca 1000km,
neřešil jsem to. Ale bylo mi slíbeno, že expres budou ložiska v servisu v
sobotu ráno. A tak se i stalo. Takže na poledne jsme vyzvedli skútra,
abych nemusel jet na dovču na číně. Byly provedeny tyto práce:
nový filtr vzduchu -279,-
nová svíčka - 276,-
nové válečky 443,- (již prý vykazovaly opotřebení, ale neviděl jsem je
a na mém mám na nich 12000km)
olej motoru a převodovky 216 + 63,-
nová ložiska spojky 391 + 454,-
seřízení ventilů
+ jedny nové válečky pro mně 443,-
práce 1800,-
Až potud v pohodě. Ložiska a práce byly placeny hotově. Sice by to bylo na
záruku, ale ne, když jsme to chtěli expres a čekací doba na vyřízení
záruky by byla cca 7-14 dní, kdy by byl skútr v servisu a dovolená v p......
Ložiska tedy odešla docela brzo, to ani na čínách jsem je nikdy
neměnil. A pak mi vrtá hlavou, co by se muselo pokazit, aby stálo za to si
počkat pár týdnů, než se vyřeší záruka. Předpokládám, že věci jako disky
kol, plasty a světla by na záruku asi stejně neprošly.
No a tak jsem pročetl na Skútrfóru článek
o netradičním testu PCX125 v terénu a řekl jsem si, že je tedy taky
otestujeme. Vyrazili jsme na Moravu do Znojma a pak podle hranic zpět do
Čech, jak jsem již dříve plánoval. Po krásném asfaltu přišly na řadu rozbité okresky, lesní cesty,
štěrkové cesty jemné i hrubé, kluzké kameny, prudká stoupání po ne zrovna
moc dobrém povrchu, průjezdy loužemi s hloubkou 20cm vody...atd. Hondy
překvapivě všechno zvládly na jedničku. V některých stoupáních, kde se
nedalo jet rychle, se spojce muselo zdát o čertech. Ale byly i krásné a
liduprázdné silničky, kde jsme třeba půl hodiny nepotkali auto. A na
některých ani nebyla ta škaredá červená kulatá značka s bílým prostředkem,
jak ji nemám rád. Cestovní rychlost po těchto komunikacích byla mezi 20 až
30 km/hod, protože nebylo kam spěchat a krajina byla nádherná.
 |
 |
|
|
 |
 |
Některé cesty po kterých
jsme jeli a lesní spaní |
 |
Jeden den se obloha potáhla olověnou šedí kam až oko dohlédlo a my jsme jeli
5 hodin ve vytrvalém dešti. No, lhal bych, kdybych tvrdil, že jsme byli
úplně suší. Vlhký zadky byly i přes gatě a nepromoky. Jinak v pohodě. Jen
návleky na boční tašky jsou skoro na ..... Na taškách moc nedrží (nemají
jak) a pod nimi proteče dost vody na tašky a do nich. Takže co nechcete mít
mokré, dát do igeliťáků. I v kufru, kam vítr vodu taky zafouká. Tašky se za
sucha osvědčily, jen to chce trochu improvizace, jak je tam šikovně
přidělat. Tašky jsme jen přehodili přes sedlo, zkrátili jsme gumycuky a
vepředu jsme je zahákli za trubky stupaček. Vzadu řemínky od brašen provléci
pod sloupkem nosiče. Tvar PCX, které se dozadu zužuje není úplně nejlepší,
ale tašky na svém místě docela držely.
 |
 |
|
|
Osvědčil se i samodomo kryt na PDA z dózy na potraviny. Ani v tom největším
lijáku na PDA nepršelo a stačilo občas otřít sklo, aby na něj bylo vidět. A
dírou dole můžu i na tlačítka. Leč na to, aby stínil proti sluníčku, by
musel být o dost vyšší.
Taky kufry Givi odvedly hodně dobrou práci. Mají najeto cca 20 000km a před
odjezdem jsem je zvážil- jeden 11kg a druhý 10,5kg. Vydržely všechno i to
hrkání rozbitým terénem.
Jo, a kdyby se někomu zdálo, že jezdíme po rozbitých silnicích, tak už vím,
kde je ten asfalt, co na nich měl být. Po celé Šumavě a i jinde se prohánějí
smečky kanárků (rozuměj- zdivočelí cyklisté) po mnoha a mnoha kilometrech
krásných nových cyklostezek . No a ty stroje a prachy pak chybí na opravy
silnic... A nějak jsem opět nepochopil, proč tedy 90% z nich má horská kola,
s kterými se dá jet i po normální lesní cestě. Asi je nějak cool valit tu
tlustou gumu zbytečně po asfaltu a dřít se, protože co kdybych náhodou musel
jet pár metrů lesem.
HONDA PCX 125
HONDA PCX 125-3 část
HONDA PCX 125-4 část
|