HONDA PCX 125-2 část

                                       stránka1  stránka3   stránka4

 

Home
Nahoru

V pátek dorazily i brašny, hned jsem je testoval i náplní. V jedné půlka stanu a nafukovací karimatka, v druhé teplý  spacák (roztaženo na 24L). A ještě zbylo trochu místa. Asi je to chce dát spíš přes sedlo než pod něj, lámou se řemeny přes plasty a sedlo jde blbě zavřít. Krásná je možnost rozšíření z 16 na 24L. A překvapivě made in Italy. Jen pláštěnky jsou z tvrdého průhledného vixlajvantu, jsou velké a blbě se s nimi manipuluje. Ale to se dá předělat. V dodávce jsou i 4 gumycuky.  Jinak tašky perfektní. A vejde se i spolujezdec.

 Tašky   KOJI -  T.Maxter   Pláštěnky a gumycuky

8.2.2014 - Dnes nádherně, polknul jsem 120km na skútru manželky. Pak už začala být zima a měl jsem ukrutný hladíček. Plexisklo dobré, netáhne na pupek, jen hluk v přilbě se o něco zvýšil díky jinému obtékání vzduchu. Teď to žene na přilbu. Náhodou jsem s překvapením zjistil, že u Hondy jdou zamknout řídítka nejen stočená vlevo, ale i vpravo. Nikdy mně to nenapadlo zkoušet.

11.2.2014 - Dorazily brzdové páčky objednané v lednu na Ebay (Halfoxstore).http://www.ebay.com/itm/A-Pair-CNC-Brake-Clutch-Levers-Honda-PCX125-PCX150-JF28-KF12-/251308645882?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3a83299dfa&vxp=mtr
 Krásný výrobek za cenu připomínající skoro dárek. (30USD + free shipping). Krásně pasují a nastavení páky je příjemné. Panička má verzi LONG, krátké se mi zdály moc krátké. Páčky od Bikers za 960 jednu- děkuji nechci.
edit: Stačí i ty krátké páčky.

 A mají i jiné barvy, já chci zlatou..  

A sklidil jsem kritiku za hodiny, jako " co že to za hnus jsi tam dal" ?  Vytvořil jsem tedy krabičku jinou, aerodynamickou a půlkulatou. A hned jsem zjistil, že se tam vejde vedle i voltmetr. Doma mám jen červené a k modrým hodinám by to nepasovalo, tak jsem musel objednat modré. A protože jsem nechtěl čekat měsíc až přijdou z Číny, objednal jsem je zde , v mém oblíbeném obchodě -http://www.kurakuvsvet.cz/p/1336/modul-digitalniho-voltmetru-3-0-30v-modry .
 

      Tak vypadá nový kryt na hodiny a voltmetr           

Zde ke stažení elektrické schéma model 2013- Honda PCX 125 Wiring diagram.

14.4.2014 - Najeto 6713 km. Na mém proběhla 2 garance v Honda Lety.Cesta tam v 1 stupni Celsia a mlze. Hnusnej svět. Cena cca 1300,-Kč bez výměny oleje. Cena výměny oleje mi byla řečena 730,-Kč. Tak tu jsem opravdu s díky odmítl. Pominu, že v návodu jest psáno v 8 000 km výměna oleje a každé 4000km  seřízení ventilů. Druhou Hondu jsme dali o měsíc později do Teplic, kde jsme je koupili. Cena za 2 garanci 690,-Kč i s výměnou oleje. Na otázku proč měnit olej po 4t km, když návod hovoří jinak nám to bylo vysvětleno: Malý objem oleje- rychlejší degradace, vyměnit po 4 tisících motoru jen prospěje. Zatímco ventily- proč tam stále lézt a rozebírat plasty. Pokud má motor výkon a ventily necvakají, stačí až v 8 000 km. S tím se v podstatě ztotožním, má to logiku. I u číny po výměně rozklepávajících se šroubů vahadel jsem nemusel na ventily minimálně 5000 km sáhnout. A tím, že je Honda vodník, neměl by ani olej být tak teplotně namáhán, takže po 4000km stačí olej vyměnit. Závada- začala pískat zadní brzda. Ach jo, s tím jsem se už setkal....(že by u číny?)  No do třetí garance moc nechybí, tak to nechám opravit. Jinak je vše zatím bez problémů. Názory na to, jaký olej do toho nalít se různí, mechanik tvrdil, že tam lijí Motul 5100, 10W40. Někdo dává Castrol Power 1 -10W40. Já nalil Motul Scooterexpert 4T 10W40.

Konečně vymyšlen a realizován pant s aretací otevřeného sedla. Testování za provozu a zatím perfektní. Pant co mají na Japanwebike.net mi nevyhovoval. Jednak cenou (40 dollars bez pošty) a jednak malým úhlem otevření v aretovaném stavu. Pro naši evropskou výšku to chce trochu víc otevřít, abych se tam mohl přehrabovat. A je to hondně příjemná záležitost.

   
   

 1.5.2014 - Najeto 8205km. Zas ta otrava s garancí. Ještě, že jsem si nechal doma jednoho Ralloxe, když v servisu je volno až za 10 dní. Sice to není to pravé ono, ale zas lepší, než sedět doma na zadku. Kromě zadní brzdy zatím jiná závada není. Manželka má najeto 6321km a zatím úplně bez závad. Konečně se začaly rozpadat boty Probiker Active. Rozlámala se koženka i ten rádoby semiš. Materiál fakt nic moc, ale my jsme v nich občas i chodili. Třeba do krámu nebo ke skútru. A to jsme asi neměli. Nechat se na skútra věšet jeřábem jako staří rytíři nám přišlo nepraktické. Najeli jsme v nich cca 20 000km. Objednávám nyní Probiker Vision, tak jsem zvědav.

 

15.5.2014 -  Tak je po třetí garanci (jak po výprasku). Ventily, olej, vzduchový filtr, celková kontrola a oprava pískající zadní brzdy. Cena celkem 2260,-Kč. Též jsem byl informován, že by chtěly vyměnit i válečky variátoru, že už mají plošky. To jsem zatím odložil až na další garanci nebo si  to už vyměním sám. Filtr byl jak čuně, cena originál Honda 252,-Kč. Jen jsem si naivně myslel, že pištící zadní brzda by mohla být opravena v rámci záruky. Není tomu tak, je to běžné opotřebení. Stačí rozebrat, vyčistit a namazat. Tak nějak tuším, že příští garance bude asi ta poslední a pak samodomo. Pár drobností, co mi po poslední garanci vadily:
Mechanikovi se při sundávání plastů podařilo i napůl stáhnout gumové víčko od nádobky chladící kapaliny, takže jsem po dojetí domů cítil známou vůni unikajícího fridexu. Náprava snadná, moc jsem toho po cestě naštěstí nevycoural.
Co mi vadilo o něco víc, ale zjistil jsem to taky až doma, byla absence dvou šroubů M10x40, které drží pravé zadní rameno na motoru. Třeba se jen neutáhly nebo se tam prostě v tom fofru nedaly. Natočil jsem tam normální metriku M10x1,5, moc ztuha tam zas nešly. Pak mi začal vrtat v hlavě červík pochybností a je tam bohužel
jemný závit M10x1,25. Inu což, zakoupil jsem vložky Helicoil a závity si díky vlastní hlouposti opravil. Šrouby jsem koupil ve Fabory.
Třetí piha na kráse byly nedotažené šrouby podsedlového kastlíku. Naštěstí neměly kam zmizet. Tak jsem si je utáhl sám.

 
             Tyto dva šrouby mi "záhadně" zmizely           Stylová samolepka na plechovku  

Vyzdobil jsem plechovku samolepkou a vím, kde je vzít...  jo a to přední kolo jsem už opravil.
Také jsem začal shánět boty, nebylo to lehké. Streetfighter II , které jsem si vyhlédl už se doprodávají a naše velikosti už nejsou. Stejně tak mi přišlo storno na Probiker Vision. Nakonec jsme objednali v Diablo moto boty Firefox Raptor a do dvou dnů byly doma. Na pohled vypadají dobře, snad se v nich bude dát i ujít pár kroků. Až bude v Lidlu zas akce na moto, musím ještě koupit návleky na boty. Když někde spíme a tráva je mokrá, je zbytečné boty promáčet. A také  díky tvarované kapotáži na Hondě za většího deště teče voda vychytrale přímo na boty, pokud máte nohy posunuty trochu dopředu.

16.6.2014 - Firefox boty nejsou špatný, ale blbě se díky vykousnutí vzadu natahují a díky tomu, že jsou nižší víc táhne na nohy. Na teplejší dny budou bezva, na zimu moc ne, doporučuji raději vyšší.
Skútršňůra byla dobrá i když letos trochu chudší. Ale co, jízda ve veliké smečce má své kouzlo. Rozhodl jsem se vykoumat varovné blinkry. Jsou v podstatě dvě cesty.
 Jedna dát přerušovač z např. z Felicie (bude se k němu asi muset přivést zem), někam dobastlit bytelnější spínač a ponechat žárovky. 4x21W (cca8A) při 14,5V je docela dost velký odběr, takže blikání někde u krajnice pouze z baterie nebude na dlouho, pokud chceme ještě odjet. Za jízdy asi problém nebude. A osadit nějakým 10-15A kolíbkovým spínačem.
Druhá cesta je osadit LED žárovkami a LED přerušovačem. To bude ta dražší cesta, protože bych rád zachoval docela slušnou svítivost původních blinkrů a sehnat oranžové či žluté  řádně svítivé LED žárovky je trochu problém. Zvlášť s paticí BAU15s a za přijatelnou cenu. Přerušovač by asi šel dát i z číny za cca 100,-Kč. Jen se opět musí přivést zem. Model 2014 má spínač varovných vpravo, je tam v tom plastu asi místo. Předpokládám, že celý spínač jako náhradní díl ještě nebude a nebo nepůjde zaplatit.

7.7.2014 - Tak Honda....No vezmu to popořadě. Na druhém skútru chtěla být udělána garance v 8000 km. A tedy šup s ním do servisu. Chtěli jsme to narychlo, dával jsem ho tam 4 dny před dovolenou. Druhý den telefon, že jsou -jak to jen slušně říct- no prostě v prdeli ložiska na řemenici spojky. Zaregistroval jsem již dříve na volnoběh jiný zvuk, než má můj mazlík, ale protože do garance zbýval cca 1000km, neřešil jsem to. Ale bylo mi slíbeno, že expres budou ložiska v servisu v sobotu ráno. A tak se i stalo. Takže  na poledne jsme vyzvedli skútra, abych nemusel jet na dovču na číně. Byly provedeny tyto práce:
nový filtr vzduchu -279,-
nová svíčka -  276,-
nové válečky  443,- (již prý vykazovaly opotřebení, ale neviděl jsem je a na mém mám na nich 12000km)
olej motoru a převodovky  216 + 63,-
nová ložiska spojky 391 + 454,-
seřízení ventilů
+ jedny nové válečky pro mně 443,-
práce 1800,-
Až potud v pohodě. Ložiska a práce byly placeny hotově. Sice by to bylo na záruku, ale ne, když jsme to chtěli  expres a čekací doba na vyřízení záruky by byla cca 7-14 dní, kdy by byl skútr v servisu a dovolená v p......
Ložiska tedy odešla  docela brzo, to ani na čínách jsem je nikdy neměnil. A pak mi vrtá hlavou, co by se muselo pokazit, aby stálo za to si počkat pár týdnů, než se vyřeší záruka. Předpokládám, že věci jako disky kol, plasty a světla by na záruku asi stejně neprošly.

No a tak jsem pročetl na Skútrfóru článek o netradičním testu PCX125 v terénu a řekl jsem si, že je tedy taky otestujeme. Vyrazili jsme na Moravu do Znojma a pak podle hranic zpět do Čech, jak jsem již dříve plánoval. Po krásném asfaltu přišly na řadu rozbité okresky, lesní cesty, štěrkové cesty jemné i hrubé, kluzké kameny, prudká stoupání po ne zrovna moc dobrém povrchu, průjezdy loužemi s hloubkou 20cm vody...atd. Hondy překvapivě všechno zvládly na jedničku. V některých stoupáních, kde se nedalo jet rychle, se spojce muselo zdát o čertech. Ale byly i krásné a liduprázdné silničky, kde jsme třeba půl hodiny nepotkali auto. A na některých ani nebyla ta škaredá červená kulatá značka s bílým prostředkem, jak ji nemám rád. Cestovní rychlost po těchto komunikacích byla mezi 20 až 30 km/hod, protože nebylo kam spěchat a krajina byla nádherná.
 

   
Některé cesty po kterých jsme jeli a lesní spaní

Jeden den se obloha potáhla olověnou šedí kam až oko dohlédlo a my jsme jeli 5 hodin ve vytrvalém dešti. No, lhal bych, kdybych tvrdil, že jsme byli úplně suší. Vlhký zadky byly i přes gatě a nepromoky. Jinak v pohodě. Jen návleky na boční tašky jsou skoro na ..... Na taškách moc nedrží (nemají jak) a pod nimi proteče dost vody na tašky a do nich. Takže co nechcete mít mokré, dát do igeliťáků. I v kufru, kam vítr vodu taky zafouká. Tašky se za sucha osvědčily, jen to chce trochu improvizace, jak je tam šikovně přidělat. Tašky jsme jen přehodili přes sedlo, zkrátili jsme gumycuky a vepředu jsme je zahákli za trubky stupaček. Vzadu řemínky od brašen provléci pod sloupkem nosiče. Tvar PCX, které se dozadu zužuje není úplně nejlepší, ale tašky na svém místě docela držely.

   

Osvědčil se i samodomo kryt na PDA z dózy na potraviny. Ani v tom největším lijáku na PDA nepršelo a stačilo občas otřít sklo, aby na něj bylo vidět. A dírou dole můžu i na tlačítka. Leč na to, aby stínil proti sluníčku, by musel být o dost vyšší.

Taky kufry Givi odvedly hodně dobrou práci. Mají najeto cca 20 000km a před odjezdem jsem je zvážil- jeden 11kg a druhý 10,5kg. Vydržely všechno i to hrkání rozbitým terénem.
Jo, a kdyby se někomu zdálo, že jezdíme po rozbitých silnicích, tak už vím, kde je ten asfalt, co na nich měl být. Po celé Šumavě a i jinde se prohánějí smečky kanárků (rozuměj- zdivočelí cyklisté) po mnoha a mnoha kilometrech krásných nových cyklostezek . No a ty stroje a prachy pak chybí na opravy silnic... A nějak jsem opět nepochopil, proč tedy 90% z nich má horská kola, s kterými se dá jet i po normální lesní cestě. Asi je nějak cool valit tu tlustou gumu zbytečně po asfaltu a dřít se, protože co kdybych náhodou musel jet pár metrů lesem.
  

HONDA PCX 125 

HONDA PCX 125-3 část

HONDA PCX 125-4 část

 

 

 

š