Letadla

 

Home
Lavochkin LA5
Douglas A1J Skyraider
Nakajima Ki-84 Hayate
NA P51D Mustang
Dewoitine D520
Aero L159 Alca
Bronco
CCF Burnelli CBY3

 

     Všechny modely mají stejné osazení elektronikou, téměř všechny mají stejný profil křídla i podobné letové vlastnosti.

 

Obecně o EPP 1200

Kategorie Epp nebo Polystyren stíhaček s plochým trupem a rozpětím cca 1200mm.Nesouvisí to nijak s kategorií EPP1200-Epa combat z modelklubu Sobinka a ani jako combatová éra nebyla vyvíjena..Tvary letounů vychází z třípohledových náčrtů či fotek.Vzhledem k tomu,že náčrty i jednoho typu v měřítku  se od sebe liší až o 60mm,nejsem schopen stanovit,co přesně je správně,nakonec vlastním úpravám se meze nekladou.

Všechny modely mají stejné osazení elektronikou,většina z nich má i stejný profil křídla.Modely lze vyřezat z EPP nebo z polystyrenu.

Prototypy létaly pouze z polystyrenu a ocasní plochy z Depronu 6mm (levný materiál) a u některých celková doba nalétaných hodin byla až 5-6. Předpokládá to jemná přistání. Letové vlastnosti jsou celkem příjemné,letouny ač dolnoplošníky nemají snahu padat do vývrtky,celkem dobře snáší i přetažení. S doporučenými motory mají i přebytek výkonu. Po zalétání a s druhým vysílačem v rukou instruktora je lze doporučit i jako školní éro.

Trup z Epp má tloušťku 25mm,z polystyrenu 30mmm. Na Epp používáme uhlík 1,5mm,na polystyren stačí hnědá papírová lepící páska 30mm,namočená v Herkulesu s vodou (poměr1:1). Do uschnutí je třeba díly zatížit.

Uhlík vlepit vteřinovým lepidlem s pomocí aktivátoru. Poloviny výškovky spojeny hliníkovým drátem 1,5mm,páčky a motorové lože frézovány ze sklotextilu 1,5mm.Vyosení motoru je u všech modelů 2,7 - 3 stupně doprava,potlačení 1,5 stupně dolů. Potlačení je již vyříznuto,vyosení-pod motor dát  nahoru a dolů podložky cca 1,5mm.

Ke stažení bude výkres DWG ACAD 2000 a soubory formátu *.DAT vytvořené programem Creadat např.pro program GMFC PE či PRO. Formát  *. CNC pro GMFC PRO lze publikovat též, jen staršími verzemi nepůjde otevřít. Prototypy řezány v GMFC PE 3.0 a GMFC PRO 3.0.85

Osazeno:   vše pravá Čína....

 serva: výškovka a směrovka 5g -  HEXTRONIK HXT 500

 servo: křidélek 9g - HEXTRONIK HXT 900  nebo 2x 5g v případě ovládání každého křidélka zvlášť   

 regulátor: 20-30A střídavý  -  Hobbyking_SS_Series_25-30A_ESC_(card_programmable)

 motor:  Emax 2215-25  950ot/min     nebo Emax 2215/20 1200ot/min či jiný 150-200W motor s tahem 800g.

 vrtule: pro  Emax 2215-25  česká FSK- " Flying Styrokit  9 3/4x 6 3/4" nebo APC 9x7 ,(FSK 06 vrtule 2-listá 245/170 mm (otvor prům. 6 mm)             

  pro ostatní motory  např. GWS 9x5 nebo dle doporučení výrobce

 baterie: 3x Lipol 1300-1500mA /20C    Zippy ,Sunhigh,Rhino

 Přijímač: Assan 2.4Ghz  4-6 kanál

Rozpětí modelů:   cca1200mm

Váha:                        450-550g

Pro získáni fotografií doporučuji  http://www.airliners.net/   

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Douglas A1J Skyraider, Dewoitine D-520 , Nakajima Ki-84 Hayate (Frank) , Lavočkin La 5
 

North American P51D Mustang , Aero L159 Alca

Bell P39 Airacobra ,Mikojan-Gurjevič Mig 3 , Focke Wulf FW190 ,Hawker Typhoon ,

Fairey Fulmar, Z 37 Čmelák ,Brewster Buffalo , Yokosuka D4Y2 Suisei , Lagg3 ,

Fairey Gannet , Curtiss P- 40B Tomahawk, Mig 3 .

Tady jsou všechny výkresy pohromadě - celky dwg.

 

Konstrukční náhledy-platí pro většinu letadel

Vybavení možno rozmístit takto,nebo jakkoli jinak

Pohled z boku s instalací vybavení

Umístění baterie

Servo výškovky a směrovka

Spojka výškovky a ovládání směrovky

Servo směrovky

Servo výškovky

Vyosení motoru

Pohled zespodu - je vidět uhlíková výztuha křídla