Malý slowflyer na dva Migy 280 s převodovkou 3,46:1.Prototyp je celý vyřezán z bílého fasádního polystyrenu na CNC řezačce.Velmi mne zajímalo, jaké rozměry by model měl mít.Rozpětí jsem stanovil asi metr a váha vyšla od 460g do 550g podle akumulátorů.Profil křídla jsem vzal od oka,(určitě se to něčemu podobá) a je dost tlustý,aby se křídlo nemuselo moc vyztužovat.Zespoda , shora a na náběžkách je nalepena hnědá lepenka namočená ve vodě a Herkulesu (půl na půl).Křídlo nechat schout zatížené,lepenka má při schnutí stahovací účinek,na první křídlo jsem nalepil jeden pruh nahoru a nechal volně uschnout.Druhý den bylo křídlo prohnuté na krajích o 3 cm.Křídlo přežilo i totální havárii prototypu(viz foto) ,spadl jsem na ruce a provokace kamarádů (to jsem zvědav,kdy už to rozbije).Motorové přepážky jsou z překližky 2mm,lze použít i sklotextit.Po zkušenostech s prvním prototypem jsem na motorové gondoly vzadu až po odtokovou hranu nalepil zespoda a shora balzu 1 mm,neboť se lámaly.Další gondoly zkusím naříznout v půlce a balzu vlepit dovnitř.Ocasní plochy jsou z Depronu tl.5mm.Náhon křidélek je zatím jedním servem s lanovody,ale lepší bude použít serva dvě.Servo výškovky je za odtokovkou v levé gondole,přišroubované zvenku,lepší by bylo schovat jej dovnitř gondoly,ale nechtěl jsem dělat model rozebírací(komplikovalo by to stavbu),lanovod je přilepený ke směrovce zevnitř.Zatím jsem úplně nevyřešil vkládání baterií,proto je zespodu trupu ta díra.Podvozek jsem zatím neinstaloval,bál jsem se ,že se bude vylamovat.Použité vrtule jsou FSK 236/230,třílisté a pokud nesedáme do trávy,díky velkému průměru chytají při přistání o zem.Baterie jsem používal NiMH 600 tmavě zelené(asi Graupner),staré dobré NiCd 500 a NiCd 1100(tužky),vše sedmičlánky. Odběr pohonných jednotek mi na zemi nepřesáhl 7A,takže by šly asi použít i žluté mikrotužky od Telinku no a dnes samozřejmě 2x Li-Pol. Nesehnal jsem slušný plánek,takže jsem obkreslil fotky a jeden třípohledový nákres,nakonec- není to maketa.Rozměry jsem upravil,zejména křídlo má větší hloubku.Byl jsem docela mile překvapen dostatečným výkonem obou motorů(MIG 280/6V), je tam i malá rezerva .Vyosení pohonných jednotek je 3°doprava a 3° dolů.Křídlo je zatím bez vzepětí,ještě s ním budu laborovat. Výkres ke stažení: BroncoDWG DWG (Autocad 2002) CNC soubory ke stažení: Bronco_cnc Původní třípohledový plánek :124kB JPG |
|
na zemi |
|
|
jak to krásně letí |
|
dolítalo,křídlo vydrželo |