HONDA PCX 125

                                                    stránka2  stránka3    stránka4                                   od 30.8.2013   stále

Home
Čínské skútry
Rallox Adventure 125
HONDA PCX 125
Piaggio X9 -500 Evo
Suzuki DL650 Vstrom 650 K4
CNC stroje
Bruder RC
Letadla

Všude většinou chvála, pár chybiček se taky najde. Například v dnešní době chybějící hodiny. Ano chápu, má to být skútr Low End řady, tak se s tím nebudem párat. Přitom výrobní investice pár dolarů. Alespoň nám určitě budou chybět, než si je doděláme. A v dnešní době je to fakt smutné.  Další věc, která překážela i většině ostatních testujících je ten podivný bobek na sedle. Možná je příjemný pro spolujezdkyni (to musím ověřit), ale jezdce většího vzrůstu tlačí do pr....odloužených zad a nelze si poposednout. Naštěstí se dá vyndat a díry po něm něčím zalepit, třeba koženkou. Také nechápu, proč PCX nemá třeba varovné blinkry. Vypínač za 50Kč do nás snad Honda mohla vrazit. Zas krásný prostor pro tuning. Chybějící světelná houkačka mi zas tak moc nevadí. Startér ACG je úžasný, motor startuje okamžitě. Jen tuším, že až se ten měnič pro startér jednou pokazí...cena bude příliš připomínat drahotu. Předpokládám asi správně, že je to součást celé řídící jednotky a je tam v podstatě 3fázový regulátor jako na modelářské stříďáky. Celkem mně pobavila cena za zadní osvětlení SPZ v Moravamotors - 2143,-Kč a cena výfuku 19217,-Kč. Asi tam budu muset napsat, aby mi poslali fotky lidí, kteří si toto koupili. Jejich genofond by se snad raději neměl dál šířit, protože třeba výfuk LeoVince GP corsa CARBON je tam k mání za 4950,-Kč.

Seznam dílů na PCX 125, které jsem zatím našel a hlavně potřeboval:

     cena Kč    výrobce prodejce
 Zadní pakny   130x25  cca 500   Scootershop
 Řemen   816x22    1130   Gates Moravamotors
 Válečky  20x15     17g   cca 443   Honda Topmoto Teplice
 Vzduchový filtr     279   Honda Topmoto Teplice
Ložiska spojky obě cca 700 Honda Topmoto Teplice
Variátor 2600 Yuminashi Moravamotors
Ložisko spojky jehličkové 91001-KCW-003 370 Honda Wemoto
Ložisko spojky kuličkové 6902 2RS 140 EZO-japan Ložiska Doksany
Vzduchový filtr HFA 1120 245 Hiflo Wemoto
Svíčka NGK CPR7EA-9 247 NGK Wemoto


originál válečky ze servisu jsou 17g - 22123-kwn780.

30.8.2013  Tak mazlíci jsou doma!!!!! Zakoupeno v Topmoto Teplice (Route55). Ochota a příjemný personál. Obě jsou krásné tmavočervené barvy, protože se mi hondně líbily. Popisu se vyhnu, je toho všude napsáno dost.



 Cesta z Teplic do Kladna v pohodě, seznamování se cestou s jízdními vlastnostmi. V sobotu cesta na Bahna do Rokycan a včera lehký výlet, najeto 402km. Proti skútru čínskému to jede jak sviňa.... Hlavní nedostatek- španělské sedlo (jako španělská bota). Rafinovaný, zřejmě nějakým japonským sadistou vymyšlený znepříjemňovač  jízdy jezdcům vyšší postavy. Mučící bobek vydržel jen 140 kilometrů a šel dolů. Díry zatím zalepeny kolečky z koženky. I materiál potahu by mohl méně klouzat, když to zvládl čínský soudruh, proč ne Honda... V zimě bude hledání sedla bez bobku a pokud možno nikoli za cenu šestiny skútru. Na obranu čínských skútrů musím říct, že sedlo na Žrallokovi bylo pohodlnější.
Na PCXku opravdu dost chybí hodiny, přehled o čase je dnes docela důležitý. Třeba když ráno lítnu do Kolbenu...  Jo a poslední drobná výtka- mám nakřivo řidítka. Myslel jsem, že jen Čína to tak má... ale paroháč (model 2013- vyrobeno v Itálii) se s tím zřejmě taky nemaže. A taky na mně víc táhne než na Žrallokovi, ale to je dáno líbivým tvarem kapotáže na úkor funkčnosti. Částečně to spraví plexi od Givi a na nohy si prostě zvyknu. Je to velmi tichý skútr a velice živý, na němž je radost se svézt hondně kilometrů. Držáky na kufry jsme si spastili sami podle fotek Givi, aspoň na teď a už to tak zůstalo.... s otvory na zaháknutí gumycuků, když vezeme bagáž. A možná kufr posunout kousek dozadu, jinak bych jako spolujezdkyně musel vozit jen štíhlé laňky. Taktéž zásuvky na 12V budou chtít být přidělány, neboť bez nich není života. No to bych lhal, ale nedá se nabít telefon, navigace, e-cigareta a kazič prožitku (interkom). Svítí to úplně úžasně i blinkry jsou dobře vidět. Chvíli mi dělalo problémy zvyknout si na prohozené spínače blinkrů a klaksonu, ale už mi to ani nepřijde. (2015- štve mně to zas, zvlášť když mezi Hondou sedlám paroháče).  PCX má automatická světla, prostě se po nastartování zapnou a nelze na ně zapomenout. Díky dovozu skútrů ze SRN je příčurka v dojče špráche, ale kdo by to tak asi četl, že...
Přes otvor klíčku je ještě záklopka proti nacpání sirek nebo něčeho podobného do zámku nebo proti ukradnutí. Překvapivě i ta je nějakým, zřejmě magnetickým způsobem kódována, neb nejde mým klíčkem na druhé Hondě otevřít a naopak. Co mi fakt pije krev je v dnešní divné době přesných digitálních technologií kecající tachometr cca o 8km. Je elektronický (bere signál od zadního kola), tak proboha proč by nemohl ukazovat opravdové hodnoty. Já vím, je to tak i u aut, zřejmě nějaký méně bystrý mozek usoudil, že se bude jezdit pomaleji. Jenže kulový, cesty jsou lemovány buzertabulemi, takže stejně si všichni zjistí skutečnou rychlost a přizpůsobí ji. Navíc skoro všichni máme GPS. Čínský digitál lhal jen o tři kilometry. V příručce jsou hezky popsány žárovky, resp. jejich Watty, ale taky by jim snad pracka  neupadla, kdyby tam napsali i typ žárovky. Asi taky moc myšlenka, ještě by si je člověk mohl nakoupit dopředu. U modelu 2013 pro Evropu mohl starý Honda podumat i o denním svícení, hezky do parabol nacpat LEDky. Ale co, je to Low Cost, tak bez LEDek. I když tam si nejsem jist, jak je to s regulátorem palubního napětí, jestli tam rovnou neztrácejí ty Watty na žárovkách. Zatím jsem schéma moc nezkoumal.
Výkres nosiče DXF

Fotky nosiče s dodatečně přivařenými oky na gumycuky, nechtělo se mi to celý předělávat. A ve sklepě se mi blbě fotí.

   


4.9.2013 Tak po 540 km začaly i brzdy pěkně brzdit, motor si pomalu sedá, za chvíli bude garance. Zatím žádná další výhrada.

Jen bych trochu odbočil.... Na skútrech mám za poslední tři roky najeto 20 000km. Do práce jezdím autem 40km tam a 40 zpět už 6 let. A za tu dobu jsem vypozoroval následující:

Největší brzdiči dopravy jsou obvykle v žabožroutu. Je jedno, jestli je to Žábeot, Žáboen nebo ten s tím "diamantem" ve znaku, který nápadně připomíná... no to sem nepatří. Prostě jak je někde kolona, co se táhne jak smrad, je vepředu téměř vždy žába. V poslední době se jim velmi zdárně vyrovnávají Hnůjdaje. Jen nechápu, jestli člověk koupí žábu a začne brzdit provoz, nebo se už narodí jako brzdič a proto si koupí žábu.
Další, pro všechny ostatní mnohem nebezpečnější kategorie jsou machři ve Škodovkách. Konkrétně Octavia (1,9TDI) a SuperB. Kdykoli nás někdo předjíždí v zatáčce, kam není vidět, můžu se skoro vsadit, že je to jedno z těchto dvou aut, nebo se o nás téměř otře, div nás do škarpy neshodí, taky dobrý manévr je předjet před zatáčkou, nacpat se před nás a dupnout na brzdy, aby se do zatáčky vešel. Jestli jsou ty Škodivky nějak zavirovaný, že je člověk nějak nemocnej a musí za každou cenu předjet, bez ohledu na bezpečnost všech okolo? Nebo je třeba ukazovat sílu 1,9TDI všem okolo? My skoro všichni víme, jak to jede, netřeba nám to stále dokazovat. Zatím jsem to moc nepochopil, čekal bych to možná od lidí v BMW nebo AUDI, ale ti nás kupodivu míjejí v docela uctivé vzdálenosti a i bezpečně.

6.9.2013 Úplně malinký tuning vyfučku. Ten plast se mi až tak moc nelíbil, inu zrobil jsem sobě kryt na výfuk jinačí. Po cestě z práce foukalo jak v ruským filmu, mydlil jsem se na silnici jak nudle v bandě, ale ustál jsem to a dojel bez ztráty kytičky. Hodiny prozatím pořešeny nákupem cyklokomputeru v Lidlu. Za celých 200Kč bezdrátový počítač i s měřením teploty a podsvícením. Na noční jízdy to asi nebude, podsvícení není moc vidět, ale na teď dobrý. Asi budu muset objednat modul hodin s podsvícením a jak namontujeme plexi od Givi, udělat malý panel na hodiny a navigaci, který by se mohl mezi plexi a přístrojovku vejít. Zkoušeli jsme to i zapojit s čidlem, ale asi moc rušení nebo moc kovu, tento typ nejde. Drátový funguje.

  Kryt výfuku tzv. usedlý              a jeho nová, dravější verze

11.9.2013 - Najeto 942km - Polovina noci (5:00). Bezcitná elektronika mně šikanuje, abych vstal a mazal do Kolbenu. Rozostřeným zrakem koukám na teploměr, kde svítí číslice 8 stupňů. Znamená to, že mnou nenáviděný program "Zmrzneš blboune" běží již od večera a bohužel nespadl. Nořím se hluboko do krabice, kde máme motohadry. Nakonec se rozhoduju navlíct to na sebe od "F" - fšecko. Když jsem dostatečně nabalen a připadám si jako když mám v podpaždí ježky, neb nejsem schopen připažit, razím si jako tank cestu dolů do předsíně. Zde se snažím nazout boty. Jde to velmi ztuha. Částečně je na vině rostoucí mamloch, částečně mnoho vrstev oděvu. Konečně se to povede. Toporně usedám na skútr a vyrážím na cestu směr Slaný. Hned po rozjetí otevírám hledí, aby čerstvé povětří vniklo pod přilbu a konečně probudilo moje spící buňky. Už před Slaným zjišťuju, jak moc mně zebou pazoury. Zkřehlýma rukama svírám ze všech sil tu zvohýbanou rouru a s vytřeštěnýma očima lítnu přes město. Za městem koutkem oka zaregistruju vpravo pohyb směrem ke mně. Bleskurychle svírám půlky k sobě, neboť hnědý pruh na sedle si teprv hodlám udělat až vletím někde v zatáčce na mokrý listí. Současně beru razantně za obě brzdy a kousek před předním kolem se mihne plyšovej mouratej dacan. Zřejmě tupouni zas hráli oblíbenou Ruskou kočkoruletu, končící v mnoha případech mouratou tapetou. Povoluji sevření (brzd, řídítek i půlek) a vyslovuji do helmy spoustu nadávek. Gumy to razantní brzdění ustály a já taky. Pěstujem tyhle plyšový tupouny doma v počtu 5 kusů, tak jim asi preventivně naplácám, aby už ruletu nehrály. Pak už cesta ubíhá celkem klidně dalších 25km až do cílové destinace. Samozřejmě kromě pocitu chladu, který plynule přechází v pocit zimy. Ta se po chvíli transformuje do naprosté zmrzlosti, kdy mám dojem, že při natažení mi prsty odpadnou. Zastavuji na dvoře a kachním krokem se vydávám do spásného tepla výrobní haly, kde postupně rozmrzám. Odpoledne mám šupajdit na první garanci do Teplic a norští (yr.no) rosničkáři slibují deštivo a bude prý foukat "gentle breeze" což si překládám jako "přátelský vítr". Možná pro surfaře, ale pro nás skútraře asi moc přátelský nebude, spíš to bude nárazová vichora. Tak uvidíme po o. Mé očekávání se vyplnilo, trochu pršelo, ale ne moc. Jen ten přátelský vítr mně s pomocí protijedoucího kamionu málem sundal ze skútra dolů. Ale cesta proběhla jinak  bez příhod. Se smutným pohledem jsem odevzdal mazlíčka do servisu.

14.9.2013 - Ráno vyzvednutí PCX v servisu, kde narovnali řidítka a též udělali (jak doufám) i ostatní náležitosti, tj. ventily a oleje. Cena garance 1335,-Kč. Po cestě domů krásné počasí, tak jsme se trochu toulali kolem Milešovky. Pro skútr jsme jeli z Budyně nad Ohří už ve dvou, na Hondě manželky a musím říct, že docela pohoda. Na rychlosti to zas tak moc znát nebylo, jen kopce byly slabší. Je to skútr do města a k tomu je i určen. Ale i trochu delší trasy ve dvou by šly s nějakou přestávečkou. Jen to klouzavé sedlo aby čert vzal. Je to dost nepříjemné, vzpomínal jsem na Žralloka, tam sedlo neklouzalo. Kufr jsme nechali doma, mám totiž pocit, že s kufrem bude mít spolujezdec málo místa. Ještě to ověříme.

25.9.2013 - Sakra, Honda, nic se nekazí, tohle bude krátká stránka, neb nebude o čem psát.Dali jsme i druhou Hondu na garanci, tentokrát do Hondy v Letech u Prahy. Cena garance cca 1750,-Kč, ale máme to blíž a je tam lepší cesta. Pokud tam někdo budete skútra dávat, sundejte si kufr a jeho nosič, neb jinak je tato činnost od servisu za peníze. Pokud koupíte skútr u nich, bude garance o asi 300 Kč levnější. Cesta zpátky a pak pro skútr ve dvou na mojí Hondě i s kufrem a v pohodě. Na dlouhou trasu by to asi nebylo, ale těch 45 km se dalo.

27.9.2013 - Nákup sloních uší. Aneb na pazoury zima a firma IXS má na to fígl v podobě Elefantinos za 699,-Kč. Docela dobrý a ne moc drahý. Vyhřívané gripy by asi byly lepší, ale tohle je nainstalované za minutu a bez zásahu do motorky. Gripy přijdou na řadu asi později, až do toho budu moct vlézt bez ztráty záruky. Levá kapsa trochu plandá, chybí nádržka na kapalinu, za kterou by držela, ale nevadí. A packy konečně nemrznou.
i v mrazivém povětří (2-5 stupňů nad nulou) chrání ruce docela pěkně, takže zima přijde až o mnoho kiláků později. Asi velmi špatně by šly na klasická oplastovaná řídítka, jako má třeba Rallox. Je to třeba zkusit. Na Hondu s trubkovými řídítky v pohodě.
Tady je seznam oblečení, které vlastníme a zkušenosti s nimi.

Přilba: Caberg Duke - velice dobrá přilba za ty peníze. U mojí přilby stále nedržela pojistka proti nechtěnému zavření v odklopeném stavu. Držela otevřená, ale pokud jsem si za jízdy odklopil přilbu, zákeřně se zacvakla, abych ji nemohl snadno zavřít. Po roce zlobení se tím, jsem přilbu kuchnul a mechanizmus rozebral. A jejda, místo jedné pružinky byly v mechanizmu dvě. Po vyjmutí a zahození jedné pružinky je již vše v pořádku. Trochu mi pije krev plast kolem uší, kterým prochází řemínek pod bradu. Řemínek jej vytahuje směrem k hlavě. Normálně by to nevadilo, ale pokud tam máte nalepena sluchátka od kaziče prožitku, (zejména to levé,kde je mikrofon) docela nepříjemně to tlačí na ucho. To budu muset ještě nějak pořeshit. Jo a pinlocky už nám nedrží. Asi se na slunku už nějak pochroumala ona silikonová lepivá vrstva na kraji, takže už nelepí. Pinlocky nám padají dolů, ač jsem excentry na plastových kolíčcích vytočil na maximum. Budu asi muset vložit nějakou podložku, aby to víc táhlo.

Bunda: Worker Roadstar - pro nás na skútry vynikající bunda za směšné peníze. Rozepínací rukávy na větrání, zvenku mazaná odepínací vestička na chladné počasí, spousta kapes, vyjímatelná zateplená vesta. Dostatečně dlouhá, aby netáhlo na záda. Neduhy- párala se mi podšívka bundy, protože byla blbě sešitá. Zašila mi ji panička pořádně a je to v pohodě. Jediná vážnější závada je zip, vlastně jeho krytí proti větru. Nechápu, kterej retard vymyslel podložení zipu zevnitř hnusným slabým hadrem, aby se do něj zip neustále zasekával a aby se to hned shrnulo a zipem za hodně chladného počasí táhlo. Některé jiné jejich bundy mají přes zip překlápěcí pruh zvenku a na sucháč a tam je to v pořádku. Škoda na tak dobrém výrobku to zbytečně pokazit. Vyřešili jsme to podomácku pruhem 3mm Mirelonu přeloženým nadvakrát a vloženým na pupek pod zip. A průvan je fuč.

Kalhoty: RSA Devil - dobré kalhoty, zatím po roce skoro bez výhrad (praskají plastové spony). Není v nich zima ani v 5 stupních. Systémový problém mnoha motokalhot- pokud si je pomocí pásků na sucháč utáhnu, aby mi nepadaly, a pak se ohnu, rozepne se mi druk a celé mi drží jen na zipu. Nojo, měl bych míň žrát... Asi moc myšlenka dát na kalhoty kromě dvou stahovacích pásků na bocích ještě jeden s rozepínací sponou přes zip. Kdo má, ví o čem je řeč. Nebo pak už jenom kšandy. Prasklé plastové spony jsem vyřešil kovovými s jedním přerušením, aby se dala jen nasadit bez otravného párání a šití.

Rukavice: Nazran Proviso - zatím výborné, slouží jak mají. Nikde se nepářou. Jen v zimě je v nich snad větší zima než venku.

Rukavičky: Lidl funkční běžecké rukavičky, zakoupeny teď v zimě za 79Kč. Do Nazranů paráda, mnohem menší zima na ruce. Do 30 kilometrů se dá jet i bez Elefantinos.(bavíme se o teplotách cca 5 nad nulou)

Funkční prádlo: spodky Brubeck, triko dlouhým rukávem Brubeck. Výborné. Máme prádlo i z Lidlu, taky docela dobré a za půlku peněz. Teď jsme koupili spodky, něco na způsob Merina s chlupem vevnitř a do zimy prima. Krátká trika máme z Lidlu a Voxx, stejně jako ponožky.

Boty: Probiker Active - výtečné a lehké kotníčkové . Za celkem dobrou cenu. Jen bohužel po dvou letech začaly praskat u palců, kde se ohýbají. A to je nemáme na chození, leč nedokážu se mu vyhnout. Škoda. Asi ještě jednu sezónu vydrží.

Maska: Neopren, z Bike In. Výborná, pokud v zimě táhne na krk. Dá se nahradit kuklou z Lidlu a šátkem kolem krku.

4.10.2013 -Najeto 2320km. Pátek ráno. Posedla mně nutkavá touha po nějakých hardmenských činech. A že pojedu do práce na skútru. Hodím oko na teploměr a tam -2,7 stupně. Vylezl jsem na dvůr a zase zbaběle zacouval do tepla. Nakonec jsem se přemluvil a usoudil, že s měkotou nikam nedojedu a tak jsem se navlíkl do obvyklých hadrů, sundal ojíněný skútr ze stojanu a chrabře vyrazil na cestu. Již po prvních 6 km jsem velebil Elefantinos. A na pusu jsem dal neoprenovou masku, která částečně kryje i krk. Po 35km jsem byl trochu prochladlý, ale nikoli zmrzlý. V cíli jsem seskočil jako mladík a mrštně jako lashitka jsem se vrhnul do tepla v budově. Bohužel jsem po cestě zjistil, že naše Pinlocky po dvou letech už tak moc dobře netěsní a mají trochu mezeru od plexi. Zas to hezky zamrzá a umožňuje to krásně nastydnout po odklopení plexi na přilbě. Odpoledne odměna v podobě krásného počasí a kochačky cestou dom. Významné ranní poklepávání si na čelo od mých kolegů a slova "seš magor" jsem si vyložil jako pochvalu...

5.10.2013- Sobota - 100km do Prahy a zpět na návštěvu. Počasí krásné. A zas  se nic nepokazilo, nic jsem neopravoval.

8.10.2013 - Najeto 2510 km. Furt nic rozbitýho. Na číně už bych měl jistě aspoň 6-8 hodin odpracováno. Ráno mlha jak blázen. Cesta v pohodě. Dokonce se jeden hnusák s plechovkou za mně pověsil a zbaběle jel za mnou sedumdesátkou asi 20 kilometrů. Velebení sloních uší a neoprenu na pusu, též uznalé mručení na adresu výrobce, jak to krásně svítí. Odpoledne velebení počasí a Hondy, jak potichu se  mnou vrčela po okresních cestách, neb jsem se kochal. Nákup plachet v Lidlu na moto. Škoda, že výrobce neví, že motorka se parkuje s řídítky vytočenými doleva. Protože jen tak ji lze zamknout. A jsme v CZ, že... Takže přizpůsobit tomu tvar plachty asi moc myšlenka. Ale i tak milý pomocník proti prachu a dešti. Jen kufr se pod ni nevleze. Taktéž jsem nainstaloval do kastlíčků zásuvky na 12V. Práce jednoduchá, u modelu 2013 fakt na chvíli. Tedy když už se ví, jak na to. Pojistkové pouzdro (3-5A pojistka) a zásuvka se záslepkou za 78 Kč. Jen na vyjmutí malých 5V USB adaptérů to chce nějakej přípravek, pazoura se tam moc nevejde. Díru nejlépe vrtat stromečkem nebo pilovým vrtákem. Dráty zakončit u zásuvky fastony, pokud tedy nebudete nic už přidávat, lze je připájet. Faston má tu výhodu, že když zjistíte jako já, že se vám nechce hledat přívod trvalého napájení (v připadě hodin) v kabeláži motorky, prostě ho stáhnete, odštípnete, přidáte drát a nový faston a je to.

 

Povolit dva šrouby Lehce zapáčit, až držáky vyskočí
Povolit 4 šrouby M6  Černej dekl páčením přetáhnout přes sloupky
Tenhle šroub vyndat, pak s deklem cloumat a posouvat, až vyskočí ven. A dát ho na stranu. Sem dát pojistkové pouzdro a připojit k baterce.
 
Sem zevnitř vyvrtat díru a dát zásuvku se záslepkou  

8.11.2013 Najeto 3585km, Hondy stále bez oprav. Se smutným srdcem uklizeny do sklepa na zimu. Slýchám tam nějaké brumlání, asi jak si povídaj, jako že co to s těma našima lidma je, že na nás tak dlouho nejeli. Zakoupeny na Dealu hondiny na moto s modrým podsvícením. Teď jen kam je dát. http://dx.com/p/motorcycle-water-resistant-digital-1-4-lcd-clock-w-blue-backlight-white-208732   no za tu cenu... návod pokračuje níže.

28.11.2013 NO KONEČNĚ!!! ČÍNSKÝ PADĚLATEL ZAREAGOVAL na prodejní úspěch PCXka a zrobil sobě i nám vcelku designově zdařilou kopii pod názvem TITAN1 125 (jak jsem četl, tak již v létě). Prodejcem či snad výrobcem padělku je ve Španělsku  http://wottanmotor.com/  ,takže Čína. (Asi jako je Jonway italský....) Na první pohled až na pár detailů skoro k nerozeznání od PCX.
 V Čechách prodává či prodával pod názvem NOX125 http://www.levnemoto.com/motobazar-113-skutry-Skutr_NOX__125 za 39 900Kč. Pod plasty se podle fotek skrývá klasická GY6 152QMI nebo nějaký klon. Vzduchem chlazený, s karburátorem , bez systému start-stop(ACG startér), CBS systému a taktéž s bubnem vzadu. Je to novinka pro rok 2014, takže fotek pomálu. Nechci sem vkládat fotky, aby mně někdo nehonil k soudu. Údaje českého prodejce a Wottan motor se tak trochu liší. Nádrž udávaná na WT -7,8 litru, v CZ- 12litrů, výkon WT-9,5k, CZ-8k (HONDA má 8,6kW, což je 11,7koníků). Že by to zas vylepšili? A dokonce s ABS!!!! Malé upozornění. Tohle rádobyABS jsme měli už na Kingway Tanco 50. Je to jen tlakový omezovač, který omezí tlak přední brzdy, takže na čistém asfaltu nejste schopni zablokovat přední kolo. Na prachu a jiném kluzkém povrchu to nefunguje, ani nemůže. A záleží na tom, jak se šikmáč obtěžoval to nastavit. Dobré je to jen v případě, že se leknete a vezmete naplno za přední brzdu. Ale jen na dobrém povrchu. Jinak to prodlužuje brzdnou dráhu, není li to optimálně seřízeno. Co byste čekali za 350,-Kč... A co můžeme čekat od padělku? No, tipnul bych si, že to Honda nikdy nebude, a můžu hádat....Opět žalostný výkon, zadní buben téměř nebude brzdit, plasty nic moc a křehké a pochybuji, že by se celková kvalita nějak moc zlepšila, takže něco, s čím jsem se mrzel poslední tři roky. Za 40 litrů děkuji, nechci. Trochu drahej padělek. I když ten buden vzadu... no napadá mě myšlenka, že nebrzdí nic moc ani u Hondy a proto ho spojili s přední brzdou, aby to nebylo poznat :-). Zase novinka, takže by přípravky a formy ještě nemusely být tak křivé.....

12.12.2013 Po pár krásných letních projížďkách na severu Čech z Cínovce podle hranice a Novohradskými horami v mé hlavě vzklíčila myšlenka projet větší část republiky co nejblíž kolem hranic to půjde. Vzal jsem Google maps a začal zkoumat a plánovat. Po krátké době jsem s nelichotivými výrazy o kvalitě téhle mapy přešel na mapu Seznamu, která je na tohle velice dobrá a mnohem přehlednější. Stanovil jsem trasy sever, západ a jih. Od Náchoda Aš po Znojmo. Částečně po nejokresnějších okreskách, část trasy bude asi po polních i lesních cestách nebo jiným terrainem. Asi sem tam nevšímavě i mineme nějakou tu červenobílou kulatou značku, jak jsou na ní obrázky autíčka a motorky, protože to jinudy nepůjde. Bude to improvizace za pochodu. Omezovat nás asi bude déšť, po poli na mokru už mám vyzkoušeno. Je to z kategorie "jak zahodit skútr hondně snadno a rychle". Plánoval jsem po krátkých úsecích, abych se v mapě úplně neztratil. Pak jsem je spojil do celého úseku. Celkem je to cca 1530km. Tedy jen samotná trasa, bez dojezdů z Kladna, protože to najednou asi neprojedem ani o dovolené. Plán cesty je vyexportován ze Seznamu v GPX. Žádnou naši autonavigaci se mi nepovedlo překecat, aby mi tyhle trasy nahrála, protože je nezná a nemá mapový podklad /nebo jsem tupoun a neumím to/. Nakonec jsem si vzpomněl, že mám PDA Mio Digiwalker P350. A ten s aplikací Smartmaps 3.0 free  je schopen trasu nahrát, zobrazit ji jako body bez ohledu na mapu a pak podle ní navádět šipkou. Respektive zobrazí šipku tam, kde zrovna jsme a se směrem pohybu. No a pohlídat si, aby se tyto dvě věci kryly už lze snadno. Sice mi zas Smartmaps v PDA nechtěly načíst GPX, ale nakonec jsem na to přišel. GPX vytvoříme v Seznamu, po přejmenování pak importujeme GPX do Smartmaps Home Free v PC jako stopu. Tam to načíst jde v pohodě. Pokud máme kratší trasy, lze je snadno editovat a spojit v RouteConverter 2.8 a uložit jako GPX 1.0. To pak načteme do Smartmaps Home. Pravou myší klikneme na stopu a vybereme:  Stopa- Exportovat do Smartmaps- Jako definici trasy. Uloží to zas jako GPX, ale jiné a to jde importovat do PDA. Jo a je tu jeden zádrhel. Oznamovací box (že výpočet trasy bude trvat dlouho a že stopa byla uložena) před myší někdy utíká a někdy vyskočí jen dole v liště. Pak to chce mapu minimalizovat, potvrdit boxy a opět maximalizovat. Zatím je to jediný mně  známý způsob, jak vnutit vzpurné elektronice svoji vůli. Vůbec nepochybuji o tom, že to jde udělat mnohem jednodušeji a elegantněji, s jiným softwarem v navigaci, v PC atd. Nemám čas ani chuť se v tom špárat, furt něco zkoumat a nahrávat. Pokud to někdo má zmáklý jinak, sem s tím. Jo a jako bonbónek se dá trasa v RouteConverteru uloshit  jako KML a to zas čte spokojeně Google Earth, kde si můžeme skoro celou trasou nanečisto projet. Spinkat hodláme na divoko v lese, jako již posledních 35let. Chápu, že se to hajnýmu nemusí líbit, ale hluk neděláme, oheň nerozděláváme a odpadky si zas odvezem. A snad nás nepřepadnou  tzv. ochránci přírody. Tuhle jsem je viděl chránit přírodu na čtyřkolce. Asi se tak ochrání nějak víc.... Takže mi zbývá dořešit připevnění PDA na řídítka, neboť zákon schválnosti je neúprosný. Mám trubková řídítka i držák k PDA na kolo. Jen... utahovací šroubek je zespodu, abych k němu na Hondě nemohl. A ještě vyřešit, kam dát flašku s vodou, když je na skútru tunel mezi nohama.
No a tady plány cesty, jak zatím vznikly:
sever , západ , jih      GPX 1.0 Seznam. A KML soubory : sever , západ , jih .

18.12.2013  Tak dnes jsem pokrátil bobka. Vjela do mně vánoční tvůrčí nálada. Vytahal jsem část sponek, vyndal molitan  a nakreslil linii ořezu. Vzal jsem to na férovku úhlovkou s 1,5mm řezným kotoučem. Plast je typu igelitový, tak bacha na spáleniny. Pokrátil jsem nahrubo i molitan a hurá do sklepa testovat. Lepší než origo mučidlo to bylo, ale říkal jsem si, že to musí jít ještě líp. Ne, nedopadlo to podle známé poučky "furt to řežu a furt je to krátký". Jak z obrázku vidno, skončil jsem řezání na 110mm a obrátil jsem tvar prohnutí. Asi mám nějakou divnou prd... loužená záda. Molitan jsem bral nahrubo ostrým lámacím nožem a pak také úhlovkou, jen lamelákem 60. Chce to opatrně. Po vyzkoušení a krátkém posezení (s přiblblým úsměvem a výrazem na IQ40 a nakonec myšlenkou, jak dlouho že ty zimní muka ještě budou trvat) jsem si řekl, že tohle bych mohl i na delší cestu asi strávit. Asi než to přistřílím sponkami na čisto to lípnu jen trochou Chemoprenu provizorně a po jízdě se uvidí. Vhodný materiál místo molitanu by byl asi ze zednických hladítek.
 

 
 

27.12.2013- Najeto 3876km. Jako bych to tušil, že letošní Jéshitek nám s počasím bude přát, namontoval jsem bobek, provizorně jsem koženku přistřelil domácí žertovnou sponkovačkou. A hned 23.12 krásné počasí, dal jsem 50 kilometrů. A docela to šlo i s upraveným bobkem, rozhodně lepší, než origo mučidlo. Ještě možná na jaře malinké úpravy, ale asi se to už moc nezlepší. 24.12 jsem dal krásných dalších 50 a včera 70, dnes i s paničkou 55km. Do garance mi zbývá jen 124km, to bych mohl snad ještě v zimě zvládnout, než bude nával...

18.1.2014 - Najeto 3968km. Inu přezkoumal jsem konečně přední světlomet, jaká že to žárovka se tam skrývá. Očekával jsem naivně HS1 , ale jaké bylo mé překvapení, když jsem vyndal něco, co neznám a nikdy jsem dosud neviděl. Žárovka je typu HS5 12V35/30W (výrobce Stanley). Po slovech "ach jo" jsem začal hledat. Na domácích serverech ji nikdo nenabízí a na diskuzi skutrforum jsem se dozvěděl, že její cena je kolem 690Kč bez Dph. Pokud je to skutečně pravda, pak předpokládám životnost této žárovky nejméně 20 000 km za tyhle prachy. V opačném případě bych měl návod pro výrobce či dovozce, nechť si ji strčí do..... a můžou i zapnutou. Cenu zjistím v servisu hned při garanci. Když opadlo mé zdravé rozhořčení, objednal jsem v Číně dva kusy LEZEN za 14,80 dolaru http://www.aliexpress.com/snapshot/314140507.html .  Až dorazí, budu testovat. Jo, maj tam i bílý. Nalézt se dají i na Ebay, cena za dva kusy cca 30 dolarů (a nejspíš stejný výrobce).
Také jsme koupili pléga od Givi. Plexisklo dobrý, jen není počasí na projížďku, Uvidíme, až bude tepleji.
Protože s sebou taháme stan, karimatku a spacák, začal jsem hledat nějaké zavazadlo vcelku, nějakou větší tašku nebo lodní pytel. Nakonec jsem nalezl boční brašny přes sedlo za docela dobrou cenu /jak jsem překvapen, jsou vyprodány/... Těžiště zůstane nízko a nebude se muset nic vázat gumycuky. Až přijdou, dám foto. http://www.novelmoto.cz/novelmoto/eshop/1-1-Zavazadla/2-2-Textilni-brasny-sedlove/5/1870-Sedlove-moto-brasny-T-Maxter-2x24l-par  zbytek na další stránce..

A hned mně zas Honda pobavila modelem 2014. Úplně to živě vidím, jak vývojáři Hondy sedí na zadku a přemýšlí, čím by stávající uživatele PCX nasrali.  Tak jo, dáme tam varovné blinkry (které má čína už asi 10 let, aspoň Jonway), ať maj vztek. Vyhodíme hnusný a nepohodlný bobek na sedle a světe div se, dáme tomu i 12V zásuvku do zvětšeného  kastlíčku a LEDky do blinkrů a denní svícení. Předpokládám, že hlavní světlomety zůstaly s halogeny HS5, protože se blbě sháněj a jsou drahý (edit...tak nezůstaly). Bez aretace sedla se dá snadno žít, ale je milá. Agresivnější tvary kapotáže na 125cc no ....budiž (skončila asi životnost forem na lisování, je třeba facelift). A taky je v tom třeba udělat bordel v náhradních dílech....A jestli má nejnovější motor spotřebu o 1 deci paliva menší, no to je mi taky jedno. I ty proklaté hodiny se jim konečně podařilo integrovat do hezčí palubky. A alarm rovnou z výroby s dálkou se i v Evropě hodí. Velmi příjemná je větší nádrž o obsahu 8l. Zas mi to hlava nebere.... proč nejúspornější motor má největší nádrž?  Je dobře, že výrobce si asi početl na nějaké diskuzi, protože to všechno jsou věci, na které si zákazníci stěžovali nebo si je dodělávali. Ale proč tyhle vymoženosti nemohlo mít PCX už dávno? Nic z toho není přece horká novinka. A taky jsem zvědav, jak si to Honda ocení. 60litrů za kus to asi nebude. Mimochodem jsem četl originál návod a tam je psáno, že PCX 2010-2013 pro Asii mělo též alarm z výroby.....


Jiná káva je boční sada plexi, také z Japan. Asi jim taky táhne na hnáty jako mně a tak vytvořili docela pěkná boční plexiskla. Cena cca 8900 něčeho. (asi jenů- cca 1800Kč)

Fotky převzaty z japonských stránek!!
k dostání zde: http://japan.webike.net/products/22641463.html   Daytona Side Visor 1.2.2017

31.1.2014 - Výroba a montáž hodin. Z Dealextreme- modul hodin s modrým podsvícením. Krabička je z nerez plechu 0,6mm, spájená. Vřele doporushit pájecí kapalinu na nerez, s ní je práce hrou a pájel jsem jen 100VA pistolí.  Škoda, že modul má sice díry na přišroubování průměru 3mm, ale nevejde se tam zezadu  matka....nebo alespoň evropská ne. Takže šrouby 2mm nebo upilovat matku. Přemýšlel jsem, jak zakryju mikrospínače na nastavení hodin proti vodě a nakonec jsem desku odštípl, vyhodil a koupil páčkový přepínač tlačítko-0-tlačítko. Pro něj stačí jedna díra a je hotovo. Pokud do něj nateče, asi mu to hned nebude vadit, do ostatních spínačů teče taky. Modul sám je téměř vodotěsný, až na dírky kolem kabelů. Připojeno na dráty k zásuvce a na drát osvětlení k přístroji - hnědý-. Piny hodin zastrčeny do těla čínského konektoru a na moto je protikus. Při té příležitosti jsem mrknul, jak Honda rozbočuje vodiče -viz. foto (abych nebyl za prasáka) . Stejně jako čína- zmačknutou trubičkou a omotáním izolačkou. Ale modrou :-)
 Ano vím, není to zrovna designový skvost, ale svému účelu to postačí. Lze asi použít i nějakou plastovou krabičku z kuchyně....nebo tak něco. Jen jsem zvědav, co na to těťaj modul v létě, až bude na sluníčku.
 Původně jsem chtěl mezeru mezi plexi a budíkem celou zakrýt panelem, ale došlo mi, že ten průduch vzduchu pod plexi asi není dobře zakrýt, je tam -jak usuzuji- kvůli menšímu namáhání plexi větrem za jízdy a nejspíš i kvůli turbulencím.

Modul z Dealu  Rozbočka pod budíkem
                         Nové hondiny  
   Z tohoto přívodu k budíkům vzít drát na osvětlení
 -napojit se na hnědý
Konektor 3 pinový motocyklový  
   Výsledný produkt- osvětlené hodiny

 Také jsem objevil videa, kde si uživatelé upravují sedlo. Nikoli to mučidlo uprostřed, to tam se.. asi všechny, ale jeho samočinné otvírání. Např zde... http://www.youtube.com/watch?v=F9SJijZUqGI  Myšlenka dobrá s minimem nákladů a úprav. Cvaknu a sedlo se mi otevře. Stejně jsem to tak zkusil i já. Našel jsem docela silou zkrutnou pružinu z drátu 2,2mm, vložil mezi plechy a zkusil. Výsledek- sedlo se samozřejmě nezvedlo, síla pružiny stačila tak na odchylku cca 4 stupně od kolmice (otevřené sedlo). Dal jsem tedy pružiny dvě do sebe. Samotné plechy jsem stěží rukou zmáčknul do polohy zavřeného sedla, ale opět to stačilo na 10 stupňů odchylky. Síla pružiny musí být obrovská na páce, kterou sedlo vytváří. Pokud je sedlo zavřené, je tedy na pružině maximální tlak. A to si nemyslím. že by plastové uchycení sedla na skútru dlouhodobě přežilo. Navíc je to součást celého podsedlového boxu. A protože je to Honda, cena bude asi připomínat ani ne drahotu, ale spíš zlodějinu. Možná je  jinde tento díl za pár dolarů. Nicméně, když jsem měl plechový pant vyndaný a zkoumal jsem ho,  padl mi do oka jeho zvláštní a zbytečný tvar. Zřejmě tam původně výrobce nějakou aretaci či brzdu zamýšlel a pak z toho sešlo.
 

Jak ty dva zářezy shora, tak ten excentrický tvar protikusu nemají na funkci pantu v PCX vliv. Proč tam tedy jsou?

Tady malý optický tuning

Napadá mně myšlenka... no nebudu předbíhat.
 Znak Honda - v křivkách níže pro plotr  Předěl mezi světly - šablona z plechu a nůž

Znak Honda DXF  a Decalsvetlo DXF v křivkách z Acadu.


 4.2.2013  Žárovky z Aliexpresu dorazily a jsou to 2 vláknové HS5. Ještě změřím nějaký ten proud a šup tam s nimi. Jsou modré, ale to mi asi nevadí. No tušil jsem zas průser a šikmáč nezklamal.
  Takže porovnání z 15A zdroje :
HS5 Stanley při 13.6V- 2,57A a 2.82A což odpovídá zhruba 35W a 38.5W         "program Elektron 5.1"
HS5 Lezen   při 13.6V- 3,85A a 3.92A což odpovídá zhruba 52.3W a 54.3W
A to je na skútru spíš 14.4V, takže výkon bude ještě větší.
Asi by se měly jmenovat spíš Strčen než Lezen a někdo by se v pekle měl smažit...nebo jít znova do školy.
Inu vypadá to, že si je strčím do ...asi já. Ale zapínat je nebudu :-). Alternátor Hondy by to asi přežil, ale paraboly by nemusely, zvlášť v létě. Jo a pokud je někdo takový hardmen, že si je tam dá, doporučuji nechat je vypálit cca 5 minut mimo parabolu, neboť se z nich pěkně hulí.
A tak mně taky napadá, jestli má PCX nějaké hlídání napětí baterie. Když zapnu v zimě či na jaře na prochladlém skútru po chvíli ve městě Idling, nastartuju a kousek popojedu, zhasne motor a světla svítí a než se baterie stihne jízdou pořádně nabít, další start a tak dál. Abych smutně nestál u krajnice s ekologicky vytlučenou baterkou a netáhl potupně domů pěšky. (tak nemá, jak jsem vyčetl)

 Taky dorazily ledky do obrysovek, vybral jsem teple bílé a svítí nádherně. Barva se skoro neliší od halogenů.
http://dx.com/p/t10-194-w5w-2w-200lm-9-x-smd-5050-led-warm-white-car-side-light-signal-reading-lamp-12v-280934  cena 1,72 dolaru/ks.
edit 28.6 2014 po 9500km přestala jedna žárovka svítit, jen poblikává. Takže objednejte aspoň dvě navíc....
 

     Vlevo diody teple bílé, vpravo studená bílá        Vlevo diody, vpravo klasická žárovka

 

HONDA PCX 125-2 část

HONDA PCX 125-3 část

HONDA PCX 125-4 část

 

 

Ž