stránka2 stránka3 stránka4 od 30.8.2013 stále
Všude většinou chvála, pár chybiček se taky najde. Například v dnešní době chybějící hodiny. Ano chápu, má to být skútr Low End řady, tak se s tím nebudem párat. Přitom výrobní investice pár dolarů. Alespoň nám určitě budou chybět, než si je doděláme. A v dnešní době je to fakt smutné. Další věc, která překážela i většině ostatních testujících je ten podivný bobek na sedle. Možná je příjemný pro spolujezdkyni (to musím ověřit), ale jezdce většího vzrůstu tlačí do pr....odloužených zad a nelze si poposednout. Naštěstí se dá vyndat a díry po něm něčím zalepit, třeba koženkou. Také nechápu, proč PCX nemá třeba varovné blinkry. Vypínač za 50Kč do nás snad Honda mohla vrazit. Zas krásný prostor pro tuning. Chybějící světelná houkačka mi zas tak moc nevadí. Startér ACG je úžasný, motor startuje okamžitě. Jen tuším, že až se ten měnič pro startér jednou pokazí...cena bude příliš připomínat drahotu. Předpokládám asi správně, že je to součást celé řídící jednotky a je tam v podstatě 3fázový regulátor jako na modelářské stříďáky. Celkem mně pobavila cena za zadní osvětlení SPZ v Moravamotors - 2143,-Kč a cena výfuku 19217,-Kč. Asi tam budu muset napsat, aby mi poslali fotky lidí, kteří si toto koupili. Jejich genofond by se snad raději neměl dál šířit, protože třeba výfuk LeoVince GP corsa CARBON je tam k mání za 4950,-Kč. Seznam dílů na PCX 125, které jsem zatím našel a hlavně potřeboval:
30.8.2013 Tak mazlíci jsou doma!!!!! Zakoupeno v Topmoto Teplice (Route55). Ochota a příjemný personál. Obě jsou krásné tmavočervené barvy, protože se mi hondně líbily. Popisu se vyhnu, je toho všude napsáno dost.
Jen bych trochu odbočil.... Na skútrech mám za poslední tři roky najeto 20 000km. Do práce jezdím autem 40km tam a 40 zpět už 6 let. A za tu dobu jsem vypozoroval následující:
Největší brzdiči dopravy jsou obvykle v
žabožroutu. Je jedno, jestli je to Žábeot, Žáboen nebo ten s tím "diamantem" ve
znaku, který nápadně připomíná... no to sem nepatří. Prostě jak je někde kolona,
co se táhne jak smrad, je vepředu téměř vždy žába. V poslední době se jim velmi
zdárně vyrovnávají Hnůjdaje. Jen nechápu, jestli člověk koupí žábu a začne
brzdit provoz, nebo se už narodí jako brzdič a proto si koupí žábu. 6.9.2013 Úplně malinký tuning vyfučku. Ten plast se mi až tak moc nelíbil, inu zrobil jsem sobě kryt na výfuk jinačí. Po cestě z práce foukalo jak v ruským filmu, mydlil jsem se na silnici jak nudle v bandě, ale ustál jsem to a dojel bez ztráty kytičky. Hodiny prozatím pořešeny nákupem cyklokomputeru v Lidlu. Za celých 200Kč bezdrátový počítač i s měřením teploty a podsvícením. Na noční jízdy to asi nebude, podsvícení není moc vidět, ale na teď dobrý. Asi budu muset objednat modul hodin s podsvícením a jak namontujeme plexi od Givi, udělat malý panel na hodiny a navigaci, který by se mohl mezi plexi a přístrojovku vejít. Zkoušeli jsme to i zapojit s čidlem, ale asi moc rušení nebo moc kovu, tento typ nejde. Drátový funguje.
11.9.2013 - Najeto 942km - Polovina noci (5:00). Bezcitná elektronika mně šikanuje, abych vstal a mazal do Kolbenu. Rozostřeným zrakem koukám na teploměr, kde svítí číslice 8 stupňů. Znamená to, že mnou nenáviděný program "Zmrzneš blboune" běží již od večera a bohužel nespadl. Nořím se hluboko do krabice, kde máme motohadry. Nakonec se rozhoduju navlíct to na sebe od "F" - fšecko. Když jsem dostatečně nabalen a připadám si jako když mám v podpaždí ježky, neb nejsem schopen připažit, razím si jako tank cestu dolů do předsíně. Zde se snažím nazout boty. Jde to velmi ztuha. Částečně je na vině rostoucí mamloch, částečně mnoho vrstev oděvu. Konečně se to povede. Toporně usedám na skútr a vyrážím na cestu směr Slaný. Hned po rozjetí otevírám hledí, aby čerstvé povětří vniklo pod přilbu a konečně probudilo moje spící buňky. Už před Slaným zjišťuju, jak moc mně zebou pazoury. Zkřehlýma rukama svírám ze všech sil tu zvohýbanou rouru a s vytřeštěnýma očima lítnu přes město. Za městem koutkem oka zaregistruju vpravo pohyb směrem ke mně. Bleskurychle svírám půlky k sobě, neboť hnědý pruh na sedle si teprv hodlám udělat až vletím někde v zatáčce na mokrý listí. Současně beru razantně za obě brzdy a kousek před předním kolem se mihne plyšovej mouratej dacan. Zřejmě tupouni zas hráli oblíbenou Ruskou kočkoruletu, končící v mnoha případech mouratou tapetou. Povoluji sevření (brzd, řídítek i půlek) a vyslovuji do helmy spoustu nadávek. Gumy to razantní brzdění ustály a já taky. Pěstujem tyhle plyšový tupouny doma v počtu 5 kusů, tak jim asi preventivně naplácám, aby už ruletu nehrály. Pak už cesta ubíhá celkem klidně dalších 25km až do cílové destinace. Samozřejmě kromě pocitu chladu, který plynule přechází v pocit zimy. Ta se po chvíli transformuje do naprosté zmrzlosti, kdy mám dojem, že při natažení mi prsty odpadnou. Zastavuji na dvoře a kachním krokem se vydávám do spásného tepla výrobní haly, kde postupně rozmrzám. Odpoledne mám šupajdit na první garanci do Teplic a norští (yr.no) rosničkáři slibují deštivo a bude prý foukat "gentle breeze" což si překládám jako "přátelský vítr". Možná pro surfaře, ale pro nás skútraře asi moc přátelský nebude, spíš to bude nárazová vichora. Tak uvidíme po o. Mé očekávání se vyplnilo, trochu pršelo, ale ne moc. Jen ten přátelský vítr mně s pomocí protijedoucího kamionu málem sundal ze skútra dolů. Ale cesta proběhla jinak bez příhod. Se smutným pohledem jsem odevzdal mazlíčka do servisu. 14.9.2013 - Ráno vyzvednutí PCX v servisu, kde narovnali řidítka a též udělali (jak doufám) i ostatní náležitosti, tj. ventily a oleje. Cena garance 1335,-Kč. Po cestě domů krásné počasí, tak jsme se trochu toulali kolem Milešovky. Pro skútr jsme jeli z Budyně nad Ohří už ve dvou, na Hondě manželky a musím říct, že docela pohoda. Na rychlosti to zas tak moc znát nebylo, jen kopce byly slabší. Je to skútr do města a k tomu je i určen. Ale i trochu delší trasy ve dvou by šly s nějakou přestávečkou. Jen to klouzavé sedlo aby čert vzal. Je to dost nepříjemné, vzpomínal jsem na Žralloka, tam sedlo neklouzalo. Kufr jsme nechali doma, mám totiž pocit, že s kufrem bude mít spolujezdec málo místa. Ještě to ověříme. 25.9.2013 - Sakra, Honda, nic se nekazí, tohle bude krátká stránka, neb nebude o čem psát.Dali jsme i druhou Hondu na garanci, tentokrát do Hondy v Letech u Prahy. Cena garance cca 1750,-Kč, ale máme to blíž a je tam lepší cesta. Pokud tam někdo budete skútra dávat, sundejte si kufr a jeho nosič, neb jinak je tato činnost od servisu za peníze. Pokud koupíte skútr u nich, bude garance o asi 300 Kč levnější. Cesta zpátky a pak pro skútr ve dvou na mojí Hondě i s kufrem a v pohodě. Na dlouhou trasu by to asi nebylo, ale těch 45 km se dalo. 27.9.2013 - Nákup sloních uší. Aneb na
pazoury zima a firma IXS má na to fígl v podobě Elefantinos za 699,-Kč. Docela
dobrý a ne moc drahý. Vyhřívané gripy by asi byly lepší, ale tohle je
nainstalované za minutu a bez zásahu do motorky. Gripy přijdou na řadu asi
později, až do toho budu moct vlézt bez ztráty záruky. Levá kapsa trochu plandá,
chybí nádržka na kapalinu, za kterou by držela, ale nevadí. A packy konečně
nemrznou. Přilba: Caberg Duke - velice dobrá přilba za ty peníze. U mojí přilby stále nedržela pojistka proti nechtěnému zavření v odklopeném stavu. Držela otevřená, ale pokud jsem si za jízdy odklopil přilbu, zákeřně se zacvakla, abych ji nemohl snadno zavřít. Po roce zlobení se tím, jsem přilbu kuchnul a mechanizmus rozebral. A jejda, místo jedné pružinky byly v mechanizmu dvě. Po vyjmutí a zahození jedné pružinky je již vše v pořádku. Trochu mi pije krev plast kolem uší, kterým prochází řemínek pod bradu. Řemínek jej vytahuje směrem k hlavě. Normálně by to nevadilo, ale pokud tam máte nalepena sluchátka od kaziče prožitku, (zejména to levé,kde je mikrofon) docela nepříjemně to tlačí na ucho. To budu muset ještě nějak pořeshit. Jo a pinlocky už nám nedrží. Asi se na slunku už nějak pochroumala ona silikonová lepivá vrstva na kraji, takže už nelepí. Pinlocky nám padají dolů, ač jsem excentry na plastových kolíčcích vytočil na maximum. Budu asi muset vložit nějakou podložku, aby to víc táhlo. Bunda: Worker Roadstar - pro nás na skútry vynikající bunda za směšné peníze. Rozepínací rukávy na větrání, zvenku mazaná odepínací vestička na chladné počasí, spousta kapes, vyjímatelná zateplená vesta. Dostatečně dlouhá, aby netáhlo na záda. Neduhy- párala se mi podšívka bundy, protože byla blbě sešitá. Zašila mi ji panička pořádně a je to v pohodě. Jediná vážnější závada je zip, vlastně jeho krytí proti větru. Nechápu, kterej retard vymyslel podložení zipu zevnitř hnusným slabým hadrem, aby se do něj zip neustále zasekával a aby se to hned shrnulo a zipem za hodně chladného počasí táhlo. Některé jiné jejich bundy mají přes zip překlápěcí pruh zvenku a na sucháč a tam je to v pořádku. Škoda na tak dobrém výrobku to zbytečně pokazit. Vyřešili jsme to podomácku pruhem 3mm Mirelonu přeloženým nadvakrát a vloženým na pupek pod zip. A průvan je fuč. Kalhoty: RSA Devil - dobré kalhoty, zatím po roce skoro bez výhrad (praskají plastové spony). Není v nich zima ani v 5 stupních. Systémový problém mnoha motokalhot- pokud si je pomocí pásků na sucháč utáhnu, aby mi nepadaly, a pak se ohnu, rozepne se mi druk a celé mi drží jen na zipu. Nojo, měl bych míň žrát... Asi moc myšlenka dát na kalhoty kromě dvou stahovacích pásků na bocích ještě jeden s rozepínací sponou přes zip. Kdo má, ví o čem je řeč. Nebo pak už jenom kšandy. Prasklé plastové spony jsem vyřešil kovovými s jedním přerušením, aby se dala jen nasadit bez otravného párání a šití. Rukavice: Nazran Proviso - zatím výborné, slouží jak mají. Nikde se nepářou. Jen v zimě je v nich snad větší zima než venku. Rukavičky: Lidl funkční běžecké rukavičky, zakoupeny teď v zimě za 79Kč. Do Nazranů paráda, mnohem menší zima na ruce. Do 30 kilometrů se dá jet i bez Elefantinos.(bavíme se o teplotách cca 5 nad nulou) Funkční prádlo: spodky Brubeck, triko dlouhým rukávem Brubeck. Výborné. Máme prádlo i z Lidlu, taky docela dobré a za půlku peněz. Teď jsme koupili spodky, něco na způsob Merina s chlupem vevnitř a do zimy prima. Krátká trika máme z Lidlu a Voxx, stejně jako ponožky. Boty: Probiker Active - výtečné a lehké kotníčkové . Za celkem dobrou cenu. Jen bohužel po dvou letech začaly praskat u palců, kde se ohýbají. A to je nemáme na chození, leč nedokážu se mu vyhnout. Škoda. Asi ještě jednu sezónu vydrží. Maska: Neopren, z Bike In. Výborná, pokud v zimě táhne na krk. Dá se nahradit kuklou z Lidlu a šátkem kolem krku. 4.10.2013 -Najeto 2320km. Pátek ráno. Posedla mně nutkavá touha po nějakých hardmenských činech. A že pojedu do práce na skútru. Hodím oko na teploměr a tam -2,7 stupně. Vylezl jsem na dvůr a zase zbaběle zacouval do tepla. Nakonec jsem se přemluvil a usoudil, že s měkotou nikam nedojedu a tak jsem se navlíkl do obvyklých hadrů, sundal ojíněný skútr ze stojanu a chrabře vyrazil na cestu. Již po prvních 6 km jsem velebil Elefantinos. A na pusu jsem dal neoprenovou masku, která částečně kryje i krk. Po 35km jsem byl trochu prochladlý, ale nikoli zmrzlý. V cíli jsem seskočil jako mladík a mrštně jako lashitka jsem se vrhnul do tepla v budově. Bohužel jsem po cestě zjistil, že naše Pinlocky po dvou letech už tak moc dobře netěsní a mají trochu mezeru od plexi. Zas to hezky zamrzá a umožňuje to krásně nastydnout po odklopení plexi na přilbě. Odpoledne odměna v podobě krásného počasí a kochačky cestou dom. Významné ranní poklepávání si na čelo od mých kolegů a slova "seš magor" jsem si vyložil jako pochvalu... 5.10.2013- Sobota - 100km do Prahy a zpět na návštěvu. Počasí krásné. A zas se nic nepokazilo, nic jsem neopravoval. 8.10.2013 - Najeto 2510 km. Furt nic rozbitýho. Na číně už bych měl jistě aspoň 6-8 hodin odpracováno. Ráno mlha jak blázen. Cesta v pohodě. Dokonce se jeden hnusák s plechovkou za mně pověsil a zbaběle jel za mnou sedumdesátkou asi 20 kilometrů. Velebení sloních uší a neoprenu na pusu, též uznalé mručení na adresu výrobce, jak to krásně svítí. Odpoledne velebení počasí a Hondy, jak potichu se mnou vrčela po okresních cestách, neb jsem se kochal. Nákup plachet v Lidlu na moto. Škoda, že výrobce neví, že motorka se parkuje s řídítky vytočenými doleva. Protože jen tak ji lze zamknout. A jsme v CZ, že... Takže přizpůsobit tomu tvar plachty asi moc myšlenka. Ale i tak milý pomocník proti prachu a dešti. Jen kufr se pod ni nevleze. Taktéž jsem nainstaloval do kastlíčků zásuvky na 12V. Práce jednoduchá, u modelu 2013 fakt na chvíli. Tedy když už se ví, jak na to. Pojistkové pouzdro (3-5A pojistka) a zásuvka se záslepkou za 78 Kč. Jen na vyjmutí malých 5V USB adaptérů to chce nějakej přípravek, pazoura se tam moc nevejde. Díru nejlépe vrtat stromečkem nebo pilovým vrtákem. Dráty zakončit u zásuvky fastony, pokud tedy nebudete nic už přidávat, lze je připájet. Faston má tu výhodu, že když zjistíte jako já, že se vám nechce hledat přívod trvalého napájení (v připadě hodin) v kabeláži motorky, prostě ho stáhnete, odštípnete, přidáte drát a nový faston a je to.
8.11.2013 Najeto 3585km, Hondy stále bez oprav. Se smutným srdcem uklizeny do sklepa na zimu. Slýchám tam nějaké brumlání, asi jak si povídaj, jako že co to s těma našima lidma je, že na nás tak dlouho nejeli. Zakoupeny na Dealu hondiny na moto s modrým podsvícením. Teď jen kam je dát. http://dx.com/p/motorcycle-water-resistant-digital-1-4-lcd-clock-w-blue-backlight-white-208732 no za tu cenu... návod pokračuje níže.
28.11.2013
NO KONEČNĚ!!! ČÍNSKÝ PADĚLATEL ZAREAGOVAL
na prodejní úspěch PCXka a zrobil sobě i nám vcelku designově zdařilou kopii pod
názvem TITAN1 125 (jak jsem četl, tak již v létě). Prodejcem či snad výrobcem padělku je ve Španělsku
http://wottanmotor.com/ ,takže Čína.
(Asi jako je Jonway italský....) Na první pohled až na pár detailů skoro k
nerozeznání od PCX.
12.12.2013
Po pár krásných letních projížďkách na severu Čech z Cínovce podle hranice a
Novohradskými horami v mé hlavě vzklíčila myšlenka projet větší část republiky
co nejblíž kolem hranic to půjde. Vzal jsem Google maps a začal zkoumat a
plánovat. Po krátké době jsem s nelichotivými výrazy o kvalitě téhle mapy přešel
na mapu Seznamu, která je na tohle velice dobrá a mnohem přehlednější. Stanovil
jsem trasy sever, západ a jih. Od Náchoda Aš po Znojmo. Částečně po
nejokresnějších okreskách, část trasy bude asi po polních i lesních cestách nebo
jiným terrainem. Asi sem tam nevšímavě i mineme nějakou tu červenobílou kulatou
značku, jak jsou na ní obrázky autíčka a motorky, protože to jinudy nepůjde.
Bude to improvizace za pochodu. Omezovat nás asi bude déšť, po poli na mokru už
mám vyzkoušeno. Je to z kategorie "jak zahodit skútr hondně snadno a rychle".
Plánoval jsem po krátkých úsecích, abych se v mapě úplně neztratil. Pak jsem je
spojil do celého úseku. Celkem je to cca 1530km. Tedy jen samotná trasa, bez
dojezdů z Kladna, protože to najednou asi neprojedem ani o dovolené. Plán cesty
je vyexportován ze Seznamu v GPX. Žádnou naši autonavigaci se mi nepovedlo
překecat, aby mi tyhle trasy nahrála, protože je nezná a nemá mapový podklad
/nebo jsem tupoun a neumím to/. Nakonec jsem si vzpomněl, že mám PDA Mio
Digiwalker P350. A ten s aplikací Smartmaps 3.0 free je schopen trasu
nahrát, zobrazit ji jako body bez ohledu na mapu a pak podle ní navádět šipkou.
Respektive zobrazí šipku tam, kde zrovna jsme a se směrem pohybu. No a pohlídat
si, aby se tyto dvě věci kryly už lze snadno. Sice mi zas Smartmaps v PDA
nechtěly načíst GPX, ale nakonec jsem na to přišel. GPX vytvoříme v Seznamu, po
přejmenování pak importujeme GPX do Smartmaps Home Free v PC jako stopu. Tam to
načíst jde v pohodě. Pokud máme kratší trasy, lze je snadno editovat a spojit v
RouteConverter 2.8 a uložit jako GPX 1.0. To pak načteme do Smartmaps Home.
Pravou myší klikneme na stopu a vybereme: Stopa- Exportovat do
Smartmaps- Jako definici trasy. Uloží to zas jako GPX, ale jiné a to jde
importovat do PDA. Jo a je tu jeden zádrhel. Oznamovací box (že výpočet trasy
bude trvat dlouho a že stopa byla uložena) před myší někdy utíká a někdy vyskočí
jen dole v liště. Pak to chce mapu minimalizovat, potvrdit boxy a opět
maximalizovat. Zatím je to jediný mně známý způsob, jak vnutit vzpurné
elektronice svoji vůli. Vůbec nepochybuji o tom, že to jde udělat mnohem
jednodušeji a elegantněji, s jiným softwarem v navigaci, v PC atd. Nemám čas ani
chuť se v tom špárat, furt něco zkoumat a nahrávat. Pokud to někdo má zmáklý
jinak, sem s tím. Jo a jako bonbónek se dá trasa v RouteConverteru uloshit
jako KML a to zas čte spokojeně Google Earth, kde si můžeme skoro celou trasou
nanečisto projet. Spinkat hodláme na divoko v lese, jako již posledních 35let.
Chápu, že se to hajnýmu nemusí líbit, ale hluk neděláme, oheň nerozděláváme a
odpadky si zas odvezem. A snad nás nepřepadnou tzv. ochránci přírody.
Tuhle jsem je viděl chránit přírodu na čtyřkolce. Asi se tak ochrání nějak
víc.... Takže mi zbývá dořešit připevnění PDA na řídítka, neboť zákon
schválnosti je neúprosný. Mám trubková řídítka i držák k PDA na kolo. Jen...
utahovací šroubek je zespodu, abych k němu na Hondě nemohl. A ještě vyřešit, kam
dát flašku s vodou, když je na skútru tunel mezi nohama.
18.12.2013 Tak dnes jsem pokrátil
bobka. Vjela do mně vánoční tvůrčí nálada. Vytahal jsem část sponek, vyndal
molitan a nakreslil linii ořezu. Vzal jsem to na férovku úhlovkou s 1,5mm
řezným kotoučem. Plast je typu igelitový, tak bacha na spáleniny. Pokrátil jsem
nahrubo i molitan a hurá do sklepa testovat. Lepší než origo mučidlo to bylo,
ale říkal jsem si, že to musí jít ještě líp. Ne, nedopadlo to podle známé poučky
"furt to řežu a furt je to krátký". Jak z obrázku vidno, skončil jsem řezání na
110mm a obrátil jsem tvar prohnutí. Asi mám nějakou divnou prd... loužená záda.
Molitan jsem bral nahrubo ostrým lámacím nožem a pak také úhlovkou, jen
lamelákem 60. Chce to opatrně. Po vyzkoušení a krátkém posezení (s přiblblým
úsměvem a výrazem na IQ40 a nakonec myšlenkou, jak dlouho že ty zimní muka ještě
budou trvat) jsem si řekl, že tohle bych mohl i na delší cestu asi strávit. Asi
než to přistřílím sponkami na čisto to lípnu jen trochou Chemoprenu provizorně a
po jízdě se uvidí. Vhodný materiál místo molitanu by byl asi ze zednických
hladítek. 27.12.2013- Najeto 3876km. Jako bych to tušil, že letošní Jéshitek nám s počasím bude přát, namontoval jsem bobek, provizorně jsem koženku přistřelil domácí žertovnou sponkovačkou. A hned 23.12 krásné počasí, dal jsem 50 kilometrů. A docela to šlo i s upraveným bobkem, rozhodně lepší, než origo mučidlo. Ještě možná na jaře malinké úpravy, ale asi se to už moc nezlepší. 24.12 jsem dal krásných dalších 50 a včera 70, dnes i s paničkou 55km. Do garance mi zbývá jen 124km, to bych mohl snad ještě v zimě zvládnout, než bude nával...
18.1.2014 - Najeto 3968km. Inu přezkoumal
jsem konečně přední světlomet, jaká že to žárovka se tam skrývá. Očekával jsem
naivně HS1 , ale jaké bylo mé překvapení, když jsem vyndal něco, co neznám a
nikdy jsem dosud neviděl. Žárovka je typu
HS5 12V35/30W (výrobce Stanley). Po slovech "ach jo" jsem začal hledat. Na
domácích serverech ji nikdo nenabízí a na diskuzi skutrforum jsem se dozvěděl,
že její cena je kolem 690Kč bez Dph. Pokud je to skutečně pravda, pak
předpokládám životnost této žárovky nejméně 20 000 km za tyhle prachy. V opačném
případě bych měl návod pro výrobce či dovozce, nechť si ji strčí do..... a můžou
i zapnutou. Cenu zjistím v servisu hned při garanci. Když opadlo mé zdravé
rozhořčení, objednal jsem v Číně dva kusy LEZEN za 14,80 dolaru
http://www.aliexpress.com/snapshot/314140507.html . Až dorazí, budu
testovat. Jo, maj tam i bílý. Nalézt se dají i na Ebay, cena za dva kusy cca 30 dolarů
(a nejspíš stejný výrobce).
Fotky převzaty z japonských stránek!! 31.1.2014 - Výroba a montáž hodin. Z Dealextreme- modul hodin s modrým podsvícením. Krabička je z nerez plechu 0,6mm,
spájená. Vřele doporushit pájecí kapalinu na nerez, s ní je práce hrou a pájel
jsem jen 100VA pistolí. Škoda, že modul má sice díry na přišroubování
průměru 3mm, ale nevejde se tam zezadu matka....nebo alespoň evropská ne.
Takže šrouby 2mm nebo upilovat matku. Přemýšlel jsem, jak zakryju mikrospínače
na nastavení hodin proti vodě a nakonec jsem desku odštípl, vyhodil a koupil
páčkový přepínač tlačítko-0-tlačítko. Pro něj stačí jedna díra a je hotovo.
Pokud do něj nateče, asi mu to hned nebude vadit, do ostatních spínačů teče
taky. Modul sám je téměř vodotěsný, až na dírky kolem kabelů. Připojeno na dráty
k zásuvce a na drát osvětlení k přístroji - hnědý-. Piny hodin zastrčeny do těla
čínského konektoru a na moto je protikus. Při té příležitosti jsem mrknul, jak
Honda rozbočuje vodiče -viz. foto (abych nebyl za prasáka) . Stejně jako čína-
zmačknutou trubičkou a omotáním izolačkou. Ale modrou :-)
Také jsem objevil videa, kde si uživatelé
upravují sedlo. Nikoli to mučidlo uprostřed, to tam se.. asi všechny, ale jeho
samočinné otvírání. Např zde...
http://www.youtube.com/watch?v=F9SJijZUqGI Myšlenka dobrá s minimem
nákladů a úprav. Cvaknu a sedlo se mi otevře. Stejně jsem to tak zkusil i já.
Našel jsem docela silou zkrutnou pružinu z drátu 2,2mm, vložil mezi plechy a
zkusil. Výsledek- sedlo se samozřejmě nezvedlo, síla pružiny stačila tak na
odchylku cca 4 stupně od kolmice (otevřené sedlo). Dal jsem tedy pružiny dvě do
sebe. Samotné plechy jsem stěží rukou zmáčknul do polohy zavřeného sedla, ale
opět to stačilo na 10 stupňů odchylky. Síla pružiny musí být obrovská na páce,
kterou sedlo vytváří. Pokud je sedlo zavřené, je tedy na pružině maximální tlak.
A to si nemyslím. že by plastové uchycení sedla na skútru dlouhodobě přežilo.
Navíc je to součást celého podsedlového boxu. A protože je to Honda, cena bude
asi připomínat ani ne drahotu, ale spíš zlodějinu. Možná je jinde tento
díl za pár dolarů. Nicméně, když jsem měl plechový pant vyndaný a zkoumal jsem
ho, padl mi do oka jeho zvláštní a zbytečný tvar. Zřejmě tam původně
výrobce nějakou aretaci či brzdu zamýšlel a pak z toho sešlo.
Znak Honda DXF a Decalsvetlo DXF v křivkách z Acadu.
Taky dorazily ledky do obrysovek, vybral jsem teple bílé a svítí nádherně.
Barva se skoro neliší od halogenů.
HONDA PCX 125-2 část
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ž |